سعید خانی تهیه کننده سینما درباره معضل ورود پول‌های کثیف به سینما می‌گوید: ورود این سرمایه‌ها و مهم نبودن بازگشت آن برای برخی تهیه‌کنندگان نشانه آن است که پول‌شویی بزرگی در جریان است و باعث بالا رفتن بی‌قاعده دستمزد بازیگران شده. او از رقم ۱۰ میلیارد تومان به‌عنوان هزینه تولید بعضی فیلم‌های سینمایی یاد کرده است.

خانی با اشاره به این‌که دستمزد ۲ بازیگر با هزینه تولید یک فیلم برابری می‌کند، گفت: متاسفانه این روزها کسانی پول وارد سینما می‌کنند که برای‌شان فرقی نمی‌کند این پول‌ها برگشت داشته باشد یا نه و این امر معادلات سینما را به هم می‌ریزد. به نظر می‌رسد یک پول‌شویی بزرگ در جریان است و در این میان افرادی که به راستی می‌خواهند فیلم بسازند نمی‌توانند کارکنند چون برخی، دستمزدهای عجیب و غریب به بازیگران می‌دهند.

او اضافه کرد: برخی از بازیگران برای این‌که یک نقش را رد کنند قیمت دستمزد بالا می‌دهند ولی حتی در چنین شرایطی هم برخی از تهیه‌کنندگان قبول می‌کنند که آن دستمزد را پرداخت کنند و همین باعث می‌شود دستمزد یک بازیگر بی‌قاعده بالا برود و برای حضور در دیگر آثار هم دستمزدش را کاهش ندهد. چنین شرایطی باعث می شود سینمای ایران در سراشیبی قرار بگیرد و در چنین شرایطی وظیفه تهیه‌کنندگان است که وارد عمل شوند و جلوی این پول‌شویی را که به سینما راه پیدا کرده است، بگیرند. شورای عالی تهیه‌کنندگان باید این موضوع را بررسی کند که چرا بخش خصوصی برای تولید یک فیلم باید بالای ۱۰ میلیارد تومان خرج کند؟ مگر در سینمای ایران چند فیلم قابلیت این را دارند که بالای ۲۰ میلیارد تومان

 بفروشند؟

خانی در ادامه اضافه کرد: باید نظارت روی شبکه نمایش خانگی بیشتر شود زیرا در حال حاضر هر کسی یک شبه می‌تواند در شبکه نمایش خانگی تهیه‌کننده شود. عده‌ای فقط برای سلفی گرفتن با بازیگران این پول‌های عجیب و غریب را صرف می‌کنند. امیدوارم شبکه نمایش خانگی هم مثل سینما دارای ضوابطی شود چون این شبکه با به‌هم ریختن رقم دستمزد بازیگران بیشترین صدمه را به سینما زده است.