گروه حوادث: زن جوان در نقش مسافر نقشه ماهرانه ای برای سرقت از مسافرکش ها داشت.

فریادهای دزد دزد یک مسافرتیزهوش در خیابان قزوین کافی بود تا این زن جوان در محاصره مردم گرفتار شود.

ساعت 16:30 دقیقه 26 شهریور ماه سال جاری، راننده یک خودرو در حالی که به دنبال یک زن لاغر می‌دوید، با فریادهای « دزد، دزد» از مردم می‌خواست مانع فرار او شوند.

زن جوان در محاصره مردم قرار گرفت و در همین لحظه تیمی از ماموران گشت کلانتری 112 ابوسعید در محل دستگیری زن جوان حاضر شدند و راننده خودرو در حالیکه عصبانی بود ادعا کرد که این زن اقدام به سرقت لوازم داخل خودرویش کرده است.

مرد جوان به ماموران گفت: این زن در میدان انقلاب به عنوان مسافر سوار بر خودرویم شد و در میدان قزوین پیاده شد اما پس از زمان کوتاهی متوجه سرقت محتویات داخل داشبورد خودرو شدم که به سرعت به سمت میدان قزوین بازگشتم و با خودرو مدتی در آن منطقه چرخیدم تا اینکه متوجه حضور زن جوان شدم.

وی افزود: وقتی به سمت این زن رفتم با دیدن من پا به فرار گذاشت که با کمک مردم موفق به دستگیری وی شدیم.

زن جوان در تحقیقات ابتدایی خود را با نام سوگند معرفی کرد اما وقتی در پایگاه 8 پلیس آگاهی تهران هدف تحقیق قرار گرفت مشخص شد که وی به پروانه یکی از متهمان سابقه دار است که از سال 1386 تا 1394 بارها به خاطر سرقت لوازم داخل خودرو، مشارکت در سرقت مسلحانه، تحصیل مال مسروقه، راه‌اندازی یک مرکز فساد و نگهداری مواد مخدر دستگیر شده است و در بازرسی از متهم چند گوشی سرقتی نیز از وی به دست آمد.

پروانه که راهی جز اعتراف پیش روی خود نداشت به ماموران گفت: در نقش مسافر سوار بر خودروهای مسافرکش می شدم و ابتدا سعی می کردم وسایل داخل داشبورد را سرقت کنم و سپس با چرب زبانی شروع به اعتمادسازی نزد راننده به دنبال فرصت برای سرقت گوشی موبایل و پول هایشان بودم که پس از اجرای نقشه‌ام از خودرو پیاده شده و پا به فرار می‌گذاشتم.

بنا به این گزارش، بازپرس شعبه 14 دادسرای ناحیه 11 تهران با توجه به اعتراف زن جوان به سرقت و جیب‌بری از مسافرکش های پایتخت، با تقاضای انتشار عکس پروانه از کسانیکه در دام وی افتاده اند خواست به پلیس مراجعه کنند.