نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران با اشاره به اینکه تاخیر در مشخص شدن وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرایط زیستی جامعه کارگری را بحرانی کرده است، گفت: بی‌تردید نبود وزیر در رأس این وزارتخانه یکی از دلایل عدم برگزاری جلسه شورای عالی کار است.

محمدرضا تاجیک در گفت‌وگو با تسنیم گفت: متأسفانه رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی مدت‌هاست که به دست فراموشی سپرده شده و وزارت کار به درخواست کمیته مزد و نمایندگان کارگران برای برگزاری جلسات شورای عالی کار پاسخی نمی‌دهد. شنیده‌ها حاکی از این است که سرپرست وزارت کار از عدم افزایش دستمزد سخن گفته و این دقیقاً عدم رعایت قانون و اصل سه‌جانبه‌گرایی است. وی ادامه داد: هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها و کمبود بعضی از کالاها در بازار هستیم.

تأثیر نوسان نرخ ارز در این موضوع بی‌تاثیر نیست و عدم مدیریت در توزیع بعضی از کالاها، فشار زیادی به قشر ضعیف جامعه می‌آورد و هر روز شاهد کاهش قدرت خرید کارگران هستیم. تاجیک بیان کرد: پس از بررسی‌های لازم درباره افزایش قیمت‌ها و نرخ تورم در شورای عالی کار و در پی آن کاهش قدرت خرید کارگران، درخواست افزایش دستمزد توسط نمایندگان کارگران کشور مطرح شد و پس از آن در کمیته مزد با حضور شرکای اجتماعی صورتجلسه‌ای تهیه و به تأیید اعضا رسید و پیشنهادات لازم به شورای عالی کار ارائه شد، ولی متأسفانه تاکنون جلسات شورای عالی کار برگزار نشده است.