عضو شورای عالی تهیه کنندگان و از اعضای کمیته یکپارچه سازی و ارتقای نظام تهیه‌کنندگی، درباره مساله ورود پول های سرگردان و مشکوک به حوزه سینما و شبکه نمایش خانگی و آسیب‌هایی که این مساله برای سینما ایجاد می‌کند، گفت اغلب تهیه‌کنندگان برای پول‌شویی وارد جریان نمایش، چه در شبکه نمایش خانگی و چه سینما می‌شوند.

 غلامرضا موسوی گفت: این پول‌ها با زحمت کشیدن به دست نیامده‌اند و معمولا منشا کار به معنای عام و عرفی ندارند، بدون حساب و کتاب در شبکه نمایش خانگی و سینما خرج می‌شوند و اقتصاد سینما را دچار معضل می‌کنند. این مساله ابتدا از شبکه نمایش خانگی آغاز شد و بعد به سینما وارد شد، هرچند تعداد چنین تخلفاتی در سینما زیاد نیست، اما یکی از دلایلی که دستمزدها بی‌قاعده بالا و پایین می‌شود، همین امر است. 

وی اضافه کرد: شورای عالی تهیه‌کنندگان اوایل امسال این موضوع را مورد بررسی قرار داد و به تهیه‌کنندگان اعلام کرد که اگر پول خارج از عرف به بازیگر یا به هر عامل دیگری پرداخت کنند با آن‌ها برخورد می‌شود چون این روند باعث می‌شود سینما از نظر اقتصادی دچار مشکل شود.

موسوی با اعلام این‌که اگر سینماگران با افرادی برخورد کردند که دلار یا ماشین به‌جای ریال پرداخت کرده‌اند این موضوع را به شورای عالی تهیه‌کنندگان اعلام کنند، توضیح داد: ما با کسانی که این مسایل را رعایت نمی‌کنند و باعث بی‌نظمی در سینمای ایران می‌شوند برخورد می‌کنیم.