انتشار آلبوم جدید کیهان کلهر 

آلبوم «هنوز پاییزاست» تازه‌ترین اثر کیهان کلهر در همکاری با «رامبرانت تریو» منتشر می‌شود. این آلبوم توسط موسسه فرهنگی هنری «ساز آواز» در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. مرحله پیش‌فروش اینترنتی نسخه فیزیکی اثر از روز دوشنبه ۱۵ بهمن ماه روی سایت تیوال آغاز می‌شود.

    


کاوه دیلمی درگذشت

کاوه دیلمی خواننده موسیقی ایرانی دهم بهمن ماه در 78 سالگی درگذشت. کاوه دیلمی در سال ۱۳۱۹ در شهر رشت متولد شد و در سال ۱۳۵۴ به فراگیری موسیقی روی آورد. دیلمی ساز تار را نزد هوشنگ ظریف آغاز کرد و همچنین از آموزش‌های احمد عبادی بهره برد و آموزش آواز ایرانی را نزد غلامحسین بنان آموخت. او از خوانندگان کم و گزیده‌کاری بود که به تأسی از بنان می‌خواند و آلبوم‌های «یاد یار مهربان» و «رامشگران» را با آهنگسازی «فرهاد فخرالدینی» و آلبوم «مرغ حق» را با تنظیم «مزدا انصاری» در کارنامه داشت و کنسرت‌هایی را به همراه «حسین علیزاده» و گروه سازهای ملی در آمریکا و اروپا در سال ۱۳۶۹اجرا کرد. ضمن اینکه «گلنوش خالقی» دو آلبوم «می ناب» از ساخته‌های پدرش را با خوانندگی دیلمی رهبری و منتشر کرد. «مرغ حق» آخرین آلبوم منتشر شده روانشاد دیلمی بود. صفحه موسیقی روزنامه توسعه ایرانی فقدان این خواننده وارسته را به جامعه موسیقی تسلیت می‌گوید.

    


جوایز دوسالانه کتاب خانه موسیقی

«ساختار ملودی»  برنده بخش پژوهش

در نوزدهمین جشن خانه موسیقی جوایز دو سالانه کتاب در سه بخش آموزشی، پژوهشی و ترجمه اعطا شد. کتاب «ساختار ملودی در موسیقی ایرانی» تألیف محمدرضا آزاده فر؛ ‌کتاب برگزیده بخش پژوهش‬ بود که پیشتر در صفحه موسیقی روزنامه توسعه ایرانی نقدی بر آن منتشر شده است. کتاب «تاریخ موسیقی غرب» ترجمه کامران غبرایی‌ کتاب برگزیده بخش ترجمه شد و کتاب «۶۰ چهارمضراب برای تار» تألیف علی کاظمی ‌کتاب برگزیده بخش آموزش شناخته شد. در بخش آموزش از کتاب «سلفژ موسیقی ایرانی» تألیف نستوه رمضانی تقدیر شد که نقد این کتاب نیز پیشتر در صفحه موسیقی روزنامه توسعه ایرانی منتشر شده است. اعضای هیات داوری دوسالانه کتاب خانه موسیقی محمدرضا فیاض، هومان اسعدی و آروین صداقت‌کیش بودند.