درحالی که فستیوال «موسیقی و آزادی» از 18 آذرماه آغاز و شهریار مسرور نیز روی صحنه رفته بود، طبق اعلام روابط عمومی مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی تمامی اجراهای این جشنواره و کنسرت‌های راک در مجموعه آزادی لغو شد. 

از جمله گروه «دگردیس» که بسیاری انتظار کنسرتش را می‌کشیدند اما به علت بدرفتاری برخی گروه‌ها برنامه آنها لغو شد. با توجه به اعلام قبلی «فرشاد رمضانی» سرپرست گروه دگردیس، گروهش در تاریخ 20 آذر ماه در برج آزادی در قالب فستیوال «موسیقی و آزادی» قرار بود روی سن برود اما 24 ساعت مانده به برگزاری آن لغو شد. البته تا روز 19 آذر نیز فروش بلیت‌های این کنسرت در سایت آغاز نشده بود و همین مساله احتمال لغو کنسرت این گروه را در اذهان تقویت کرد. تا اینکه فرشاد رمضانی خبر لغو کنسرت خود را تایید کرده و گفت: «کنسرت گروه‌های هومن اژدری، بادزنگ و کانال هم با وجود آغاز پروسه فروش بلیط اجراهایشان تا اطلاع ثانوی لغو شده است.»

او با اشاره به لغو کنسرت گروهش با وجود اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «دود رفتار ناشایست هواداران برخی از گروه‌هایی که پیش از این در سالن کنسرت آزادی برنامه‌داشته‌اند به چشم گروه‌های راک رفته است.»

فستیوال «موسیقی و آزادی» تنها توانست شاهد برگزاری اجرای دو گروه باشد؛ شهریار مسرور و مدار. ضمن اینکه ۱۴ گروه باقی مانده روی صحنه نرفتند.