پروانه معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون در مورد فیلم‌های کمدی اخیر می‌گوید: متأسفانه از زمانی که حضور بخش خصوصی در سینمای ایران پررنگ‌تر از گذشته شد، ما شاهد تولید انبوه آثار مبتذل در سینمای ایران بودیم؛ بخش خصوصی فیلم را تنها برای فروش می‌سازد و به هیچ عنوان ارزش‌های فرهنگی و هنری یک اثر برایش مهم نیست در واقع می توانیم بر این نکته صحه بگذاریم که امروزه در سینمای ایران فقط فروش فیلم مهم شده است نه سطح فرهنگی آن!

وی خاطرنشان کرد: مدیران فرهنگی هم تنها در پی آن هستند تا بیلان کاری‌شان را پر و پیمان نشان دهند؛ در واقع کمیت این روزها ارجح تر از کیفیت شده و به همین علت هم است که اصولاً مقابله‌ای اساسی با مبتذل سازان در سینما صورت نمی‌گیرد.

معصومی تصریح کرد: درست است که قانون در سینما وجود دارد، خطوط قرمز مشخص است و همه می‌دانند که در کشور فیلم‌ها به چه صورت باید تولید شوند، اما خیلی از افراد راه‌های متعددی دارند تا قانون را دور بزنند! در واقع خود قانون‌گذاران راه‌های فرار بسیاری برای دور زدن قانون باز کرده‌اند و بسیاری از افراد هم با زیرکی قانون را دور زده و فیلم‌های مبتذلی در سینما تولید کرده و سود سرشاری را به جیب می‌زنند.

رسول نجفیان هم در این زمینه گفت: بسیاری از این آثار که فروش کلان هم دارند، کمدی نیستند، بلکه مستهجن هستند، اما، چون خط قرمزها را رد کرده‌اند، برای‎شان جالب است. مثلاً دو تا متلک به نظام بگویند دو تا متلک هم به رئیس‌جمهور و خیلی‌ها نیز به‌به کنند. این فیلمسازان محترم البته برخی‌شان به جای دو اقامت، چهار اقامته هستند. وقتی هم که تقی به توقی بخورد فرار می‌کنند و می‌روند، مردم می‌مانند با دردها و سختی‌های‎شان.

پرویز فارسیجانی مدیرکل سابق مطالعات و توسعه دانش و مهارت‌‎های سینمایی سازمان سینمایی  می‎گوید: من بسیار متأسفم که برخی افراد چشم‎شان را به‎خاطر برخی منافع جناحی، قبیله‎ای، حزبی و شخصی می‎بندند و از واقعیت‎ها در سینما می‎گذرند؛ این‎ها به جای اینکه سعی کنند با آثارشان تعالی بخش انسان‎ها باشند و جامعه را مدیریت فرهنگی کنند با تولیدات‎شان تخریب‎های فرهنگی و ارزشی به وجود می‎آوردند. برخی از آقایان با واژه‎ها مشکل دارند و نمی‎خواهند اسم و عنوان سینمای مبتذل را به کار ببرند اظهار داشت: فرقی ندارد ما به این سینما می‎توانیم سینمای «فیلمفارسی» هم بگوییم؛ هرچند که برخی از فیلم‌های امروز بسیار بدتر و مشمئزکننده‌تر از فیلمفارسی‌های زمان طاغوت است! این تنها نظر بنده نیست و بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران مطرح سینمای کشور هم این نظرات را دارند.