نشست مشترکی با حضور عضو هیات پارلمانی فرانسه و مدیران بنیاد سینمایی فارابی پیرامون افزایش همکاری‌های فرهنگی و هنری برگزار شد. در  این نشست، نماینده پارلمان فرانسه و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بر «پیگیری عقد تفاهم‌نامه تولید مشترک فیلم سینمایی بین دو کشور ایران و فرانسه» تأکید کردند.

خانم دوما یکی از علل اصلی حضورش در ایران را، گفت‌وگو درباره همکاری‌های فرهنگی عنوان کرد. وی با تجلیل از پیشرفت‌های سینمای ایران، از سینما به‌عنوان ترجمان واقعیت‌های جامعه یاد کرد و افزود: به‌عنوان یک زن، به نظرم فیلم‌هایی که از ایران در جوامع و جشنواره‌ها می‌بینیم کمی محدود کننده است. برای مثال واقعیت جامعه زنان در ایران هنگامی‌که با آن در کشور مواجه می‌شویم پیشروتر از چیزی است که در برخی فیلم‌ها دیده‌ایم و این واقعیت باید در چارچوب سینما به جامعه جهانی هم منتقل شود.

این مقام پارلمانی فرانسه با اشاره به نقش سینما در بازتاب احوال جوامع تاکید کرد: ما به هیچ‌وجه درباره فیلم‌هایی با مضامین سیاسی حرف نمی‌زنیم، فیلم‌هایی که مد نظر من است، آن‌هایی است که تصویر کاملی از جامعه ایرانی ترسیم می‌کنند. همکاری سینمایی فرانسه و ایران طولانی مدت است و فرانسوی‌ها علاقه دارند در ایران کار کنند.