آبان نامجو

چهارشنبه هفته گذشته بود که انتشار ویدئویی از سحر قریشی که در آن خطاب به یک رفتگر با لحنی طعنه‌آمیز صحبت کرده، حاشیه‌ساز شد. اولین واکنش متعلق به پرویز پرستویی بود. او در اینستاگرام نوشت: «وقتی این صحنه رو از خانم قریشی دیدم خیلی حالم بد شد. چرا که مردم عادی هیچوقت با این مرد شریف و زحمتکش چنین برخوردی نمی‌کنند. نمی‌دونم ایشان در آن لحظه به این فکر نکردند که اگر این فیلم در دنیای مجازی منتشر بشه و خانواده آن پاکبان عزیز ببینند چه حالی خواهند داشت؟ به نظرم ایشان باید به آن منطقه مراجعه کند و رسما پای این پاکبان عزیز را ببوسد و حتی باید حکم کنند، این خانم یک روز کامل به جای این پاکبان کار کند تا عبرت بشود و برای مزاح کردن راه دیگری پیدا کند.»

انتقادها زیاد شد و فضای مجازی پر از فحش و الفاظ رکیک بود، تا این که خودِ سحر قریشی به میدان آمد و در اینستاگرام نوشت: «با افتخار اعلام می‌کنم در خانواده‌ای به دنیا اومدم که از همین قشر بودیم و هیچ وقت گذشته‌ی خودمو فراموش نمی‌کنم.

من چند وقتیه به کلمه  برو حساس شدم! به همین سادگی اونم بخاطر اینکه خیلی وقته دوستام و اطرافیانم دارن بهم توصیه می کنن که از ایران برو. وقتی اون پاکبان شریف هم به من گفت «برو»، انگار پیامی بود از طبیعت که اونم داشت بهم می‌گفت برو.

اون پاکبان عزیز اصلا من رو نشناخت و قسم می‌خورم هرگز قصد اهانت به ایشون رو نداشتم و این اتفاقات چیزی جز‌ یک سوءتفاهم کوچیک نیست. در آخر اینکه چه چیزی از این جالب‌تر که من هم یک روز لباس شریف پاکبانی رو به تن کنم و کنار این قشر با غیرت، یک حس هیجان‌انگیز رو تجربه کنم اتفاقا پوشیدن لباس پاکبانی اسمش تنبیه یا حکم دادگاه نیست، به نظر من هم یه افتخار بزرگه، هم نماد نجابت و غیرته»

ماجرا اما تمام نشد و در میان هنرمندان هم صف‌بندی شد. برخی با کنایه به عکس‌العمل پرویز پرستویی و سام درخشانی، به نوعی از سحر قریشی حمایت کردند. هانیه توسلی، مهراوه شریفی‌نیا، علی شادمان، مهدی کوشکی، ریحانه پارسا، امیر نوری، سیاوش خیرابی، فریبا نادری و نازنین فراهانی با انتشار پست‌هایی کنایه‌دار یا صریح، از اظهارنظر پرویز پرستویی و سام درخشانی اظهار تعجب کردند. آن‌ها در صفحات اینستاگرام خود دیگران را دعوت به قضاوت نکردن، رعایت انصاف و عیب‌پوشی کردند و واکنش دو چهره منتقد به ویژه درخشانی را نقد کردند. حالا اما با گذشت چند روز تب ماجرا خوابیده و تا بعدتر نوبت که باشد و خدایان رسانه چه خوراکی برای سرگرمی مردم تدارک ببینند.