توضیح کامبیز دیرباز درباره خداحافظی فرامرز قریبیان

کامبیز دیرباز در تازه‌ترین فعالیت خود در آخرین فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا با نام «خروج» به ایفای نقش پرداخته است. از نکات جالب همکاری دیرباز با حاتمی‌کیا می‌توان به ایفای نقش کوتاهی پرداخت که به نوعی در کارنامه کاری این بازیگر کم‌سابقه است. کامبیز دیرباز درباره خداحافظی فرامرز قریبیان از دنیای بازیگری اظهار داشت: احساس می‌کنم آن شب در نشست خبری فیلم خروج یک سوءتفاهمی به وجود آمد. چون به هر حال من کنار ایشان نشسته بودم و سر فیلمبرداری نیز با خودشان و پسرش سام زیاد صحبت کرده بودم و اصلا صحبت خداحافظی مطرح نبود. احساس می‌کنم منظور ایشان این بود که در این فضا و تا زمانی که این مدیریت سینمایی! البته نمی‌دانم منظور ایشان چه بود؛ به طور کل تا زمانی که فضایی که مدنظر ایشان بد هست، کار نمی‌کنند. من چنین چیزی را تصور کردم ولی بلافاصله فیدبک‌ها به این سمت بود که آقای قریبیان از بازیگری خداحافظی کرد. نمی‌دانم و نمی‌توانم از جانب ایشان حرف بزنم؛ ولی اگر ایشان از بازیگری خداحافظی کردند؛ چقدر بد و حیف و وای به حال ما که آقای غریبیان دیگر نمی‌خواهند بازی کنند. کامبیز دیرباز در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره گلایه‌های بازیگران درباره پیشنهاد نقش‌های تکراری بیان کرد: در اوایل کارم می‌گفتم چه زمانی می‌شود که در سینمای ایران جا بیفتم و دیگر به جای انتخاب شدن خودم نقش‌ها را انتخاب کنم. این فکر را می‌کردم و می‌گفتم سیمرغ بگیرم که گرفتم؛ گفتم فیلم پرفروش داشته باشم، اخراجی‌ها اتفاق افتاد ولی حالا بعد از ۲۰ سال که از حضورم در تئاتر و سینمای ایران می‌گذرد، به این نتیجه رسیده‌ام که واقعا ذات بازیگر، انتخاب شونده است.

    

سرگذشت «بنی‌صدر» سریال می‌شود

کشور ایران طی یک سال اخیر درگیر حوادث متعددی بوده است که بارها برخی از کارگردانان نسبت به ساخت سریال‌هایی براساس این اتفاقات واقعی و به تصویر کشیدن قصه‌های دراماتیک این اتفاقات سیاسی و استراتژیک اظهار علاقه‌مندی کرده‌اند. صداوسیما که ساخت سریال‌های استراتژیک را مدتی است در دستور کار قرار داده است، بنا دارد این سریال‌ها را با محور قرار دادن برخی از شخصیت‌های تاریخی و سیاسی معاصر به تولید برساند. از جمله افرادی که قرار است به زودی پروسه تولید یک مینی سریال با محوریت وی آغاز شود ابوالحسن بنی صدر اولین رئیس جمهور پس از انقلاب است. این سریال قرار است به زندگی بنی‌صدر بپردازد و مقاطعی از زندگی‌اش از جمله حضور در ریاست جمهوری و عزل از این مقام و سرانجام همراهی‌اش با مسعود رجوی را به تصویر خواهد کشید. این سریال در مرکز سیمافیلم ساخته خواهد شد و هنوز جزئیات دیگری از تهیه‌کننده یا کارگردان اثر مشخص نیست.

    

حمله تند جواد رضویان به سودجویان از دلهره مردم

جواد رضویان بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون با نگاهی به جوانمردی‌های زمان جنگ به انبار کردن ماسک‌ها واکنش نشان داد. رضویان در صفحه مجازی‌اش به احتکارها و گران‌فروشی‌هایی که بعد از ورود ویروس کرونا به ایران اتفاق افتاده خصوصاً‌ در مقوله «ماسک» واکنش نشان داد و نوشت: «می‌گفتند زمان جنگ وقتی دشمن بمب شیمیایی می‌زد خیلی از رزمنده‌ها ماسک‌های خودشون رو از صورت برمی‌داشتند و به جوونترها می‌دادند، امروز هم بعضی‌ها به خاطر دلهره مردم از ویروس کرونا دارند ماسک‌ها رو انبار می‌کنند و به قیمت چندین برابر به مردم می‌فروشن، خدایا کیا رفتن کیا موندن ..... نون درآوردن از این شرایط عین .... است.»