فرمانده یگان‌های ویژه ناجا:

در ناآرامی‌ها، به هیچ وجه از اسلحه جنگی استفاده نمی‌کنیم

سردار حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در خصوص چگونگی عملکرد ماموران یگان ویژه در ناآرامی‌ها واغتشاشات به فارس گفت: در اذهان عمومی یگان ویژه، واحدی سخت و خشن دیده می‌شود اما در صحنه عمل مردم شاهدند که ماموران یگان ویژه رفتاری انسانی، اسلامی و انقلابی دارند و تا آنجا که می‌توانند مدارا کرده و به افراد تذکر می‌دهند. وی با بیان اینکه شاخصه یگان ویژه، جمع‌آوری صحنه ناآرامی‌ها با کمترین هزینه است، گفت: مهمترین اسلحه یگان ویژه آبپاش بوده و به هیچ وجه افراد ما از اسلحه جنگی استفاده نمی‌کنند. البته در شرایط خاص از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی که غیر کشنده است نیز استفاده می‌شود.

    

اعلام اسامی نامزدهای انتخابات مجلس پس از ۲۲بهمن

بنا به اعلام ستاد انتخابات کشور، ۲۲ بهمن شورای نگهبان لیست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم را به وزارت کشور ارسال خواهد کرد. ۲۳ بهمن نیز فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه اسامی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را منتشر می‌کنند. بنابراین داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید تا روز ۲۳ بهمن صبر کنند، لیست نهایی که ۲۲ بهمن از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال شده، از طریق فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه منتشر شود.

    

رئیس هیأت مرکزی بازرسی انتخابات کشور خبر داد:

ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی از دستگاه‌های رسمی و دولتی

به گزارش ایسنا، علی طالبی، رئیس هیأت مرکزی بازرسی انتخابات کشور گفت: هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی نامزدها، از صدا و سیما، میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد، ممنوع و جرم است.

    

وزیر جنگ اسرائیل:

هدف ما تبدیل سوریه به ویتنام ایران است

به گزارش ایلنا به نقل از تایمز آو اسرائیل، نفتالی بنت وزیر جنگ اسرائیل در مورد ایران مدعی شد: هدف ما اخراج نیروهای تهران از سوریه طی یک سال و تبدیل سوریه به ویتنام ایران است.  وزیر افزود: ما در حال تغییر روند برای آسیب رساندن به ایران هستیم. من لزوماً در مورد جنگ تمام عیار حرف نمی‌زنم این جنگ بیشتر شبیه جنگ سرد در میان دو قدرت منطقه‌ای اسرائیل و ایران است. ما در سوریه بر ایران برتری داریم! این مکان بدی برای ایران است هر چه علیه ما انجام دهند ما واکنش نشان می‌دهیم.

    

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛

افزایش احتمال حمله خودسرانه ترامپ علیه ایران

به گزارش ایلنا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی به سیاست ترامپ در مورد ایران پرداخت و نوشت: با توجه به پایان جلسه استیضاح دونالد ترامپ اکنون این نگرانی ایجاد شده است که قدرت ترامپ افزایش یابد و احتمال خطر خودسرانه وی علیه ایران بیشتر شود و ترامپ در مخالفت با کنگره  و یا بدون اجازه کنگره اقدام کند. این خبرگزاری ادامه داده: در دوره قبلی نیز اوباما وعده داده بود بر خلاف بوش در جهت مغایرت با نظر کنگره کاری نخواهد کرد اما مدت زمان کوتاهی پس از ریاست جمهوری، برای استفاده پنهانی از پهپاد برای حمله به اهداف تروریستی، دستور صادر کرد. اکنون این نگرانی‌ها در مورد ترامپ نیز شکل گرفته است.

    

دبیرکل حزب ایران زمین:

سه نفر به‌صورت‌مشترک سرلیست اصولگرایان می‌شوند

ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب ایران زمین درخصوص لیست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، به ایلنا گفت: به نظر می‌رسد که فهرست آن‌ها تقریبا نهایی شده و به زودی لیست ۳۰ نفره را اعلام خواهند کرد. وی همچنین در خصوص مباحثی درباره بحث انتخاب سرلیست نهایی اصولگرایان از میان تقوی، میرسلیم و قالیباف در انتخابات پیش‌‌رو گفت: به ‌نظر می‌رسد هر سه نفر یعنی آقای تقوی به همراه آقایان میرسلیم و قالیباف به صورت مشترک به عنوان سرلیست اصولگرایان معرفی شوند.