درخصوص صدور بخشنامه در حوزه فضای مجازی صورت گرفت

پاسخ خلاصه و موجز روحانی به رئیسی

رئیس‌جمهور به اقدام رئیس قوه‌ قضاییه در صدور بخشنامه در حوزه فضای مجازی واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا،‌ محمود واعظی، ‌‌رئیس دفتر ‌‌رئیس‌جمهور در نامه‌ای به اسماعیلی ‌‌رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه با اشاره به بخشنامه ‌‌رئیس قوه قضاییه مورخ 98/10/28 با موضوع «مسئولیت صدا و سیما درخصوص صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نظارت بر آن» بیان کرد که بخشنامه مذکور به استحضار ‌‌رئیس‌جمهور رسید و ایشان چنین پی‌نوشت کردند:

حجت الاسلام و المسلمین ‌‌رئیسی،‌ ‌‌رئیس محترم قوه قضاییه؛

سلام‌علیکم؛ احتراما؛ اینگونه امور مرتبط به شورای عالی فضای مجازی است.

    

سخنگوی کل سپاه:

ادعای مطرح شده درباره شیوه تامین بودجه سپاه وجاهت ندارد

سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه ادعای فردی درخصوص «شیوه تامین بودجه سپاه» را دیدگاه و برداشت‌های شخصی وی و فاقد وجاهت قانونی دانست و گفت: منطق سازمان اطلاعات سپاه در برخورد با عوامل نفوذی در چارچوب وظایف قانونی است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه، واکنش سردار رمضان شریف در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی که در آن کارشناسی به بیان مطالبی در خصوص«شیوه تامین بودجه سپاه» پرداخت، صورت گرفت. 

    

معزی:

شباهت رفتار ترامپ و دلواپسان شگفت‌آور و نگران‌کننده‌ است

علیرضا معزی، معاون اطلاع‌رسانی دفتر ‌‌رئیس‌جمهور در واکنش به خبرسازی‌ برخی در شبکه‌های مجازی در مورد مصاحبه ظریف با اشپیگل در حساب توییتری خود نوشت: «شباهت رفتار ترامپ و دلواپسان شگفت‌آور و نگران‌کننده است. به قول ظریف اگر عادت به خواندن متن کامل یک مصاحبه ندارند حداقل می‌توانند همان یک پاراگراف مورد بحث از گفت و گو را کمی دقیق‌تر بخوانند.»

    

در پیام‌های جداگانه‌ای به رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر هند؛

روحانی فرا رسیدن روز جمهوری هند را تبریک گفت

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای به «رام نات کوویند» و «نارندرا مودی» رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر هند، ضمن تبریک فرا‌رسیدن روز جمهوری هند، ابراز امیدواری کرد که با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه موجود، مناسبات و همکاری‌های تهران -  دهلی نو در تمامی زمینه‌ها و در راستای منافع دو ملت، بیش از پیش ارتقا یابد.

    

درخواست استعفای نماینده سروستان اعلام وصول شد

درخواست استعفای داریوش اسماعیلی نماینده سروستان و عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. ظاهرا وزیر صنعت، معدن و تجارت از حدود ۴ ماه قبل از اسماعیلی برای تصدی مسئولیت معاونت امور معادن، صنایع و معدنی این وزارت‌خانه درخواست کرده بود که براساس آن دیروز استعفای خود را به مجلس اعلام کرد.

    

ابراز تمایل ولیعهد انگلیس برای سفر به ایران

ولیعهد انگلیس در گفت‌وگویی به نقش مهم و چندجانبه ایران در جهان اشاره کرد و گفت که مایل است سفری رسمی به ایران داشته باشد. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، چارلز شاهزاده ولز و ولیعهد ملکه انگلیس در  گفت‌وگو با روزنامه ساندی تایمز گفته است که سعی دارد میانجی باشد و برای صلح در خاورمیانه دعا کرده است.

    

در دادگاه دیروز مطبوعات؛

مدیر مسئول «نشریه اقتصادی آسیا» مجرم شناخته شد

در دادگاه دیروز مطبوعات، مدیر مسئول نشریه اقتصادی آسیا به اتهام تشویق گروه‌ها و افراد به ارتکاب عمل علیه امنیت و منافع جمهوری اسلامی به اتفاق آرا مجرم شناخته شد.