دیدار هایکو ماس و جوزپ بورل با محوریت برجام

هایکو ماس و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برجام با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتر خود نوشت: دیدار خوبی در برلین، با دوستم هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان داشتیم. در این دیدار درباره مسائل مهم بین‌المللی و اقدامات اتحادیه اروپا در حوزه سیاست خارجی صحبت کردیم؛ کنفرانس برلین در مورد لیبی، برجام و غرب بالکان. 

    

محمدرضا شجریان بستری شد

محمدرضا شجریان استاد شهیر آواز ایران که مدتی است با بیماری مبتلا شده در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد.

به گزارش ایسنا، یکی از پزشکان معالج محمدرضا شجریان درباره‌ وضعیت پزشکی این استاد آواز کشورمان، گفت: حال این هنرمند موسیقی اکنون در وضعیت بهتر و ثابتی قرار دارد و به‌زودی از بیمارستان مرخص خواهد شد.

    

بازداشت عباس تبریزیان صحت ندارد

دادستانی ویژه روحانیت خبر بازداشت عباس تبریزیان را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا، در پی انتشار خبر بازداشت عباس تبریزیان در فضای مجازی، دادستانی ویژه روحانیت اعلام کرد که مطلب منتشر شده از اساس کذب است و حسب اطلاع واصله، مشارالیه در خارج از کشور (شهر نجف اشرف) ساکن است.

    

تجمع اهالی بوستون در مخالفت با تحریم‌های ایران

اهالی بوستون در راستای مخالفت با سیاست‌های ترامپ در مورد ایران تجمع کردند و خواستار پایان تحریم ایران شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی بی اس، اهالی شهر بوستون در اعتراض به تحریم‌ها و تنش با ایران به خیابان‌ها آمدند. معترضان همچنین نسبت به آغاز جنگ در خاورمیانه ابراز نگرانی کردند.

    

به‌رغم هماهنگی قبلی صورت گرفت

استنکاف صدا و سیما از پخش مستقیم سخنرانی روحانی 

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور از استنکاف صدا و سیما از پخش مستقیم سخنرانی روحانی با وجود هماهنگی قبلی خبر داد. به گزارش ایسنا، علی‌رضا معزی همزمان با سخنرانی روحانی در توییتر نوشت: هم اکنون رئیس‌جمهور در حال سخنرانی در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور است و صداوسیما علی‌رغم هماهنگی‌های به عمل آمده از پخش زنده سخنان رئیس‌جمهور امتناع می‌کند و تماس با مدیران مربوطه بی‌جواب است و کسی پاسخگو نیست.

    

مجلس با دو دست هم برای مردم کاری نکرد، چه رسد به یکدست 

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی خواستار بررسی ردصلاحیت‌های سیاسی با اغماض بیشتر شد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه «مجلس یازدهم از نظر طیف‌بندی‌های سیاسی مجلسی یک دست خواهد بود»، گفت: من فکر می‌کنم اقلیتی از اصلاح طلبان بتوانند به مجلس آینده ورود کنند و این باعث می‌شود تنش و درگیری در مجلس بعدی قابل‌توجه باشد.

در یکی از کامنت‌های این خبر به مزاح آمده است: مجلس با دو دست هم برای مردم کاری نکرد. چه رسد به یکدست.

    

تصویب فوریت طرح پیگرد حقوقی علیه دولت انگلیس 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز، با فوریت طرح پیگرد حقوقی علیه دولت انگلیس برای جبران خسارات وارده مبنی بر نسل‌کشی ۹ میلیون نفری انگلیسی‌ها در جنگ جهانی اول موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی این طرح را با ۱۴۰ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر تصویب کردند.