رویداد شب‌تاب برای کمک‌رسانی به نیازمندان

هفتمین رویداد «شب‌تاب» با هدف جمع‌آوری دیه ٢٥ بهمن در گالری طراحان آزاد افتتاح شد. رویدادهای «شب‌تاب» در هر دوره با هدف کمک به بخشی از افراد جامعه برگزار می‌شود و با فروش آثاری که هنرمندان به این رویداد اهدا کرده‌اند، هزینه موردنیاز برای کمک‌رسانی به افراد موردنظر تأمین می‌شود. نمایشگاه شب‌تاب هفت که از طرف گروه «ما درد مشترکیم» برای نجات جان نوجوانان از اعدام برگزار می‌شود و در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون ناصر تقوایی، نگین احتسابیان، علی ذاکری، علی ترقی جاه، رعنا فرنود، همایون سلیمی، بینا فیاضی، محمد هادی فدوی، امید خاکباز، فرشید مثقالی، بهنام کامرانی، الیکا ابراهیمی قاجار، رضا لواسانی، شیده تامی، نصرت‌الله مسلمیان، احمد وکیلی، علی ندایی، نیکزاد نجومی، کامبیز درمبخش، آنه محمد تاتاری، فرح اصولی، ابوالفضل ابوشاهی، بهرام دبیری، رضا عابدینی، اصغر فرهادی، سمیرا اسکندری، حسین محجوبی، مهرداد ختایی، پرستو فروهر، نیلوفر قادری نژاد و... به نمایش درمی‌آید. علاقه‌مندان به مشارکت در این پویش می‌توانند تا ٣٠ بهمن ساعت 4 تا 8 شب به گالری طراحان آزاد به نشانی میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس، جنب بانک پاسارگاد، پلاک ۵ مراجعه کنند.

    

روزمرگی‌های معاصر به نمایش در می‌آید

«روزمرگی‎های معاصر» پروژه هنری دنباله‌داری به نمایشگاه‌گردانی علی میراسماعیلی است که فصل چهارم آن ۲۵ بهمن‌ماه افتتاح در گالری باروک افتتاح شد. ««روزمرگی‎های معاصر» به نمایشگاه‌گردانی علی میراسماعیلی است که تاکنون سه فصل آن با عناوین «کجواج ها»، «فراموشی» و «خودردیابی» به نمایش درآمده و نمایشگاه فصل چهارم این پروژه با عنوان «شرایط» با شرکت ۱۴ هنرمند که اغلب آثارشان به‌صورت عکس، چیدمان و ویدئو آرت ارائه شده است، روز جمعه ۲۵ بهمن‌ماه در گالری باروک افتتاح شد. پس از انتشار فراخوان و دریافت و بررسی پروپوزال‌ها توسط هیات انتخاب، هنرمندان منتخب برای شرکت در این فصل نیز مانند روال فصول قبلی پروژه در فرآیند تولید آثار خود، بدون وابستگی به هرکدام از سبک‎ها یا شیوه‌های تولید اثر هنری، با رویکردی بینارشته‎ای سعی در نمایش مفهوم روزمرگی در شکل معاصر آن دارند. علی میراسماعیلی نمایشگاه‎گردان این پروژه در بیانیه نمایشگاه می‎نویسد:در زندگی انسان معاصر «شرایط» نقش تعیین‌کننده‌ای پیدا کرده است. از سویی شرایطِ حاضر موجد کنش و واکنش‌های نامتعارف و غیرقابل پیش‌بینی او نسبت به قبل شده است و از دیگر سو شرایط، روزمرگی‌های جدیدی را تولید نموده که با تجربیات زیستی پیش از این قابل فهم نیست اما منجر به بازتولید انسانی شده که مانند یک چرخه، خود در به وجود آمدن «شرایط» نقش دارد.

    

کوارتت نگاه در گالری ایده

نمایشگاه «کوارتت نگاه» در گالری ایده گشایش یافت. «کوارتت چهارم« همنوایی چهار ساز مختلف است که گرد هم آمده‌اند تا با نواهای مخصوص خود هماهنگی‌ای از رقص فرم، نور و رنگ، تاش‌های تخت و آزاد و زاویه‌های دید بسته و گاه باز با ما سخن بگویند. هنرمندانی که هر یک به سهم خود نگاهی ویژه به دنیای پیرامونشان داشته‌اند؛ یکی به جزئیات دنیای طبیعت بی‌جان پرداخته و دیگری پیکره‌هایی را ترسیم کرده است که بر سطح زمین در غلتیده یا در حال داستان‌سرایی هستند. سطوح رنگی وسیع، قدرت قلم‌مو و استفاده زیبا و پخته از رنگ همان چیزی است که خطِ ربط آثار کوارتت چهارم است. کوارتتی از سازهایی متفاوت که نوایی خوش‌آهنگ را از طریق بوم به گوش و چشم بیننده می‌رسانند.