آتیلا پسیانی با نوید محمدزاده و هوتن شکیبا در تئاتر شهر

«قهوه قجری» نمایشی است که آتیلا پسیانی بیست سال پیش به صحنه برد و این هنرمند تصمیم دارد همین نمایش را با ترکیب بازیگران جدید، دوباره اجرا کند. این نمایش این بار با بازی نوید محمدزاده، هوتن شکیبا، اصغر پیران، روح‌الله حق‌گوی لسان و نوید جهان‌زاده اجرا خواهد شد. «قهوه قجری» با نویسندگی، طراحی و کارگردانی آتیلا پسیانی بعد از برگزاری سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. «قهوه قجری» که متن آن با نگاهی به نمایشنامه «هملت» شکسپیر نوشته شده، نخستین بار سال 1378 در جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت و سال 79  اجرای عمومی خود را در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر انجام داد. این نمایش که بیست سال پیش با بازی بهرام ابراهیمی، محمد پورحسن، فرهاد شریفی، رضا فیاضی و آتیلا پسیانی اجرا شد، برای تماشگران نسل‌های قبلی، اثری خاطره‌انگیز است.

    

فاطمه معتمد آریا با «بچه» به تئاتر شهر می‌آید

متن این نمایش نوشته نغمه ثمینی است که با کارگردانی افسانه ماهیان به صحنه می‌رود. سعید چنگیزیان و شیوا فلاحی، دیگر بازیگرانی هستند که در کنار معتمد آریا در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند. این نمایش از ۲۷ بهمن ماه راس ساعت ۱۹:۳۰ در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر، اجرای خود را آغاز می‌کند. آخرین حضور فاطمه معتمدآریا در مجموعه تئاتر شهر، به نمایش «ننه دلاور» کار زهرا صبری باز می‌گردد که آن نمایش سال ۹۳ در تالار «چهارسو» اجرا شد. او بعدتر در نمایش «تونل» به کارگردانی سیامک احصایی بازی کرد که در تئاتر «باران» اجرا شد و «خنکای ختم خاطره» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ در تماشاخانه «ایرانشهر» دیگر حضور او در تئاتر بود که این نمایش سال گذشته اجرا شد و حالا بازی در نمایش «بچه» تازه‌ترین حضور او در تئاتر است که از امروز ۸ بهمن، پیش فروش بلیت آن در سایت ایران نمایش آغاز می‌شود.

    

سه برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی تئاتر مستقل تهران

سه نمایش منتخب «مشق شب»، «دریم‌لند» و «است» که در بیست و دومین رویداد تئاتر دانشگاهی ایران مورد توجه داوران، تماشاگران و منتقدان قرار گرفتند از پانزدهم بهمن ماه اجراهای خود را در تئاتر مستقل تهران آغاز می‌کنند.  بر این اساس، نمایش «است» کاری از گروه تئاتر «است» به کارگردانی پرنیا شمس از روز 15 بهمن و از ساعت 19 کار خود را در مجموعه مستقل آغاز می‌کند. در این نمایش پروانه ذابح، یاسمن رسولی، ترانه یوسفی، شادی صف شکن، مهتاب کریمی، صدف ملکی، ماهور میرزانژاد ایفای نقش می‌کنند.  همچنین نمایش «دریم لند» کاری از گروه «تریویا» نوشته صبا نجاتی به کارگردانی مرتضا جلیلی‌دوست اجراهای خو را همزمان با نمایش «است» از 15 بهمن آغاز می‌کند و هر شب ساعت 21 میزبان علاقه‌مندان است. المیرا آشفته، مصطفا امیری، آوا تدین، متین حبیبیان، اسماعیل خزایی، آرش رفیعی، سپهر طهرانچی، رضا مداح و صبا نجاتی در نمایش «دریم لند» به ایفای نقش می‌پردازند.  براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نمایش «مشق شب» کاری از گروه تئاتر «بی‌سروصدا» به کارگردانی امیر نجفی کار خود را با یک روز فاصله و از 16 بهمن ماه شروع می‌کند. این نمایش هر روز ساعت 17 روی صحنه می‌رود. رضا محمدخانی، نیکان راست‌قلم، علیرضا حق‌پرست، سمیرا نجاری، علی چاقوچی، یگانه رجبی، برسام نوری، مرتضی یوسفی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان «مشق شب» می‌خوانیم: خانواده‌ای برای خوردن شام سال تحویل دور یک میز جمع شده‌اند...  پیش‌فروش بلیت‌ هر سه نمایش هم‌اکنون در سایت تیوال آغاز شده و دانشجویان می‌توانند با ارایه کارت دانشجویی از تخفیف‌ استفاده کنند.