بازگشت سعید پورصمیمی به تئاتر

سعید پورصمیمی قرار است پس از 14 سال دوری از تئاتر با نمایش «آواز قو» پریزاد سیف روی صحنه رود. پوستر نمایش «آواز قو» نوشته آنتوان چخوف  نیز اخیراً منتشر شده است. این نمایش قرار است از ۱۰ شهریور در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ‌رود. پوستر «آواز قو» توسط محمدصادق زرجویان طراحی شده است.سعید پورصمیمی قرار است در کنار پریزاد سیف این اثر نمایشی را بازی کند. نمایشنامه «آواز قو» توسط مرتضا کرامتی، محمود بهروزیان و سروژ استپانیان ترجمه شده و نورالدین حیدری ماهر مجری طرح نمایش «آواز قو» است.

    

«مری پاپینز» به تالار وحدت می‌آید

گروه نمایش دو موزیکال «الیورتوئیست» و «بینوایان» بعد از اجرای این آثار قرار است نمایش موزیکال «مری پاپینز» را در تالار وحدت به صحنه ببرند. نمایش موزیکال «مری پاپینز» به کارگردانی احمد سلیمانی آبان ماه در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت. این اثر اقتباسی آزاد از مجموعه داستان‌‌های «مری پاپینز» نوشته پاملا تراورس ترجمه احمد کولیوندی است که ترانه‌سرایی و دراماتورژی آن را محمدرضا کوهستانی برعهده دارد؛ مجموعه داستانی که نیم قرن پیش نیز دستمایه ساخت فیلم موزیکال «مری پاپینز» یکی از مشهورترین فیلم‌های موزیکال تاریخ سینما بوده است. فیلمی که داستان دیدار مری پاپینز پرستار کودکان را با خانواده آقای بنکس روایت می‌کند. حضور مری پاپینز در خانه آقای بنکس، باعث افتادن اتفاقات اسرارآمیزی می‌شود و همه چیز را دستخوش تغییر می‌کند ... احمد سلیمانی از کارگردانان تئاتر است که نمایش‌هایی همچون «یک کلیک کوچولو»، «شام آخر»، «شب اسرار آمیز په په» و «راهبان معبد وانگ» را در کارنامه خود دارد.

    

ابراهیم پشت‌کوهی و سجاد افشاریان با آثار تازه به تئاتر می‌آیند

ابراهیم پشت‌کوهی، نویسنده و کارگردان تئاتر در جدیدترین اقتباس خود از آثار شکسپیر، نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند» اتللو را در مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌برد.  

نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو» عنوان اثر جدید گروه تئاتر «تی تووک» است که در فضای جنوب ایران و بندرعباس مدرن می‌گذرد، با سبک و سیاق رئالیسم جادویی اواخر شهریور در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. موسیقی جنوبی، روانشناسی یونگی، طراحی لباس و صحنه مینی‌مالیستی فضای کلی این اثر جادویی را شکل می‌دهد.

 آخرین تولید گروه «تی تووک» نمایش «آخرین انار دنیا» بود که با کارگردانی پشت‌کوهی و اقتباسی از رمان بختیار علی، اجرا شد و مورد استقبال مخاطبان و منتقدان تئاتر قرار گرفت. «تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث» یکی از اقتباس‌های موفق ایرانی از نمایشنامه «مکبث» ویلیام شکیپیر است که در بیش از 10 کشور به صحنه رفته و جوایز بین‌المللی متعددی را کسب کرده است.

 سجاد افشاریان پس از یک دوره نسبتاً طولانی با نمایش «هرکسی یا روز می‌میرد یا شب؛ من شبانه‌روز» به دنیای کارگردانی بازمی‌گردد. او که در این سال‌ها بیشتر وقت خود را به بازیگری سپری کرده است، قصد دارد از تاریخ ٢٤ شهریور در پردیس شهرزاد این نمایش را روی صحنه برد. آخرین حضور افشاریان در تئاتر به بازی در نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» همایون غنی‌زاده بازمی‌گردد.