فراخوان دومین دوره‌جشنواره  بین‌المللی موسیقی شیراز

دومین دوره‌ «جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی شیراز» با عنوان «اپوس 2: لودویگ ون بتهوون» با تمرکز بر آثار این آهنگساز بزرگ موسیقی کلاسیک از تاریخ 17 تا 20 تیرماه 1399، با همکاری استادان برجسته‌ موسیقی کشور، مشارکت آموزشگاه موسیقی فروغ و موسسه‌ فرهنگی- هنری شهرآفتاب با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در مجموعه فرهنگی- سینمایی هنرشهرآفتاب در شیراز، برگزار خواهد شد. 

این فستیوال با هدف ایجاد شوق و انگیزه‌ بیشتر برای نوازندگان، آهنگسازان و همچنین پژوهشگران موسیقی، به منظور ارائه‌ توانایی‌ها و داشته‌های خود و همچنین ایجاد بستری مناسب برای معرفی و تفسیر آثار آهنگسازان بزرگ تاریخ موسیقی و آهنگسازان معاصر کشورمان طراحی شده است. امید به اینکه تعامل سازنده و صمیمانه میان موزیسین‌های ایرانی و میهمانان غیرایرانی این جشنواره علاوه بر پیشرفت و ارتقای جایگاه ایشان، به معرفی انواع فاخر موسیقی به عموم هم‌میهنان‌مان نیز یاری رساند.

با توجه به گستردگی و گوناگونی رویدادها، استادان، هنرمندان و مدیران مجرب و شایسته‌ حوزه‌ موسیقی کشور در قالب شوراهای متعدد از قبیل شورای علمی و هنری، شورای سیاستگذاری، مدیریت اجرایی، مدیریت روابط عمومی، مدیریت بین‌الملل و .... در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند. محمدهادی اوجی مدیر هنری، محسن خباز مدیر اجرایی و مشاوران علمی این فستیوال عبارتند از: روزبه تابنده، محمدرضا تفضلی، علی رادمان، آروین صداقت‌کیش.

 مشاوران هنری در بخش آنسامبل ستاره بهشتی، فرزاد خاوند و آذین موحد هستند و مشاوران هنری بخش پیانو را ربکا آشوقیان، رافائل میناسکانیان و محمد هادی اوجی تشکیل می‌دهند. امور بین‌الملل این جشنواره را گروه FAM IA به سرپرستی میلاد فرجادیان بر عهده دارد. دومین دوره جشنواره بین‌المللی موسیقی شیراز در سه بخشِ غیررقابتی سازمان یافته است:

• کنسرت

• مسترکلاس 

• کارگاه های آموزشی و ارائه مقالات

داوطلبان باید مطابق با آیین‌نامه‌ جشنواره تا مهلت تعیین شده نمونه‌ تصویری اجرای رپرتوار خود را که شامل اجرای دست کم یک اثر از لودویگ ون بتهوون باشد، در وب‌سایت رسمی جشنواره به آدرس www.SIMF.ir بارگذاری کنند. پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسالی توسط هیأت بازبینی، از برگزیدگان برای شرکت در جشنواره و اجرای صحنه‌ای دعوت به عمل خواهد آمد.

• مهلت پذیرش آثار در بخش کنسرت حداکثر تا تاریخ 10/02/1399 خواهد بود.

•  نتایج و اعلام پذیرفته‌شدگان در بخش کنسرت تا تاریخ 20/02/1399 در وب‌سایت رسمی جشنواره منتشر خواهد شد.

•  مرجع رسمی اطلاع‌رسانی جشنواره سایت  www.SIMF.irاست که تمامی اخبار و اطلاع‌‌رسانی‌ها از این طریق منتشر خواهد شد. پیگیری اخبار و اطلاعات این مرجع برعهده‌ درخواست‌کنندگان است.

• تصمیم‌گیری دربارۀ مسایل پیش‌بینی نشده به عهدۀ دبیرخانه جشنواره است.

• دبیرخانه جشنواره بین ساعت‌های 9 تا 17 روزهای کاری پاسخگوی پرسش‌های داوطلبان خواهد بود. شماره‌ تماس:  36301686-071 و 09027928239