ششمین جشنواره موسیقی نواحی و آیینی آینه‌دار

برنامه اجراهای ششمین فستیوال موسیقی نواحی و آیینی «آینه‌دار» با محوریت موسیقی اقوام ترکمن‌صحرا، شمال خراسان و جنوب البرز منتشر شد. برنامه کامل اجراهای ششمین جشنواره موسیقی نواحی و آیینی «آینه‌دار» که روزهای ۲۰ تا ۲۲ آذرماه سال جاری با محوریت موسیقی اقوام ترکمن‌صحرا، شمال خراسان و جنوب البرز در تالار رودکی تهران پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد، بدین شرح منتشر شد.  

طبق اعلام روابط عمومی این رویداد، 20 آذر این جشنواره آغاز خواهد شد و نوبت اول فستیوال آینه‌دار در ساعت ۱۸ روز چهارشنبه بیستم آذرماه به هنرمندان تهران اختصاص‌یافته است که زیر عنوان «غزل‌خوانی تهرون» برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند. این در حالی است که در نوبت دوم هنرمندانی از منطقه‌ کومش کنسرتی در حوزه «نی ساربانی و چاربه‌دار کومش» را در ساعت ۲۱ برگزار می‌کنند.

روز پنجشنبه 21 آذرماه و در دومین روز آینه‌دار پروژه «ترکمن خالق آیدیم سازلاری» با هنرنمایی هنرمندانی از منطقه‌ ترکمن‌صحرا ساعت ۱۸ روی صحنه می‌رود. در نوبت دوم نیز که ساعت ۲۱ اجرا می‌شود هنرمندانی از منطقه‌ الموت و طالقان و کرج با عنوان «از دژهای الموت تا باغ‌های طالقان» روی صحنه‌ تالار رودکی می‌روند.

در شب سوم ششمین فستیوال آینه‌دار که روز بیست و دوم آذرماه میزبان دوستداران موسیقی است، نخست هنرمندانی از شمال خراسان پروژه «دوتار و زعفران خراسان» را اجرا می‌کنند و در ساعت ۲۱ نیز پروژه «از نشیب دشت‌های ترکمن تا فراز قله‌های الموت» به‌عنوان گزیده‌ای از اجراهای دوره ششم برگزار خواهد شد. آیین پایانی ششمین فستیوال موسیقی نواحی و اقوام آینه‌دار روز یکشنبه ۲۴ آذر در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.