جایزه «استادمحمد» امسال اهدا نمی‌شود

مانا استادمحمد با اعلام این خبر به خبرگزاری مهر، تأکید کرد به دنبال ترمیم ایده‌ها و تعریفی درست از این جایزه برای تأثیرگذاری هستند. مانا استادمحمد درباره برگزاری مراسم جایزه ادبیات نمایشی زنده یاد محمود استادمحمد در سال جاری که طی سال‌های اخیر در دی‌ماه برگزار می‌شد، گفته است: امسال مراسم جایزه ادبیات نمایشی محمود استادمحمد را برگزار نمی‌کنیم؛ زیرا هدفمان فقط این نیست که یک مراسم برگزار کنیم و تمام شود. با توجه به مراسم جوایز مختلفی که در تئاتر ایران برگزار می شود، باید ببینیم چه روند و نگاهی برای جایزه ادبیات نمایشی استادمحمد داشته باشیم. وی تأکید کرد: قصدمان این است که با برگزار نکردن مراسم امسال، فرصتی برای ترمیم ایده های جایزه داشته باشیم و این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که چگونه باید این جایزه را تعریف و برگزار کنیم که در فضای تئاتر ایران تأثیرگذار باشد. استادمحمد درباره اینکه آیا سفارش اجرای اثری از آثار محمود استادمحمد به کارگردان و گروهی حرفه ای مدنظر هست یا نه، اظهار کرد: به صورت مستقیم سفارشی برای اجرای اثری خاص نداریم اما گروه های متعددی از شهرهای مختلف ایران درخواست مجوز اجرای آثار محمود استادمحمد را دارند که همکاری لازم با آن‌ها را انجام می دهیم. وی در پایان درباره برنامه چاپ آثار زنده یاد استادمحمد، بیان کرد: فعلاً روی شناختنامه محمود استادمحمد کار می کنیم و امیدوارم که بتوانیم هر چه زودتر کار این شناختنامه را به پایان برسانیم.

    

اجرا توسط بچه‌های ۴ تا ۸ ساله در «هزار و یک شب»

اپرت خردسال و کودک «هزار و یک شب» برای اولین بار با بازی کودکان ۴ تا ۸ سال به مدت سه شب در تماشاخانه ملک اجرا می شود. این اجرا به همت آموزشگاه بازیگری پانیذ و به کارگردانی مشترک ملیکا رضی و محمدرضا غریب زاده شکل گرفته است. در این نمایش داستان های فولکلور هزار و یک شب توسط شهرزاد قصه گو روایت می‌شود. این اثر نمایشی ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آذر ماه ساعت ۱۸ در تماشاخانه ملک به صحنه می‌رود. محمدرضا غریب‌زاده نویسنده و آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان پانیذ به مدیریت رکسانا خلوتی مجری طرح این پروژه نمایشی است.

    

صحرا فتحی با «پونز» در تماشاخانه ایرانشهر

صحرا فتحی قرار است نمایش «پونز»را  به نویسندگی و کارگردانی خود و تهیه‌کنندگی مهدی کمال‌پور و امیرحسین منجم‌زاده از پنجم دی‌ماه 1398 در سالن سمندریان مجموعه تئاتر ایرانشهر در ساعت 17 روی صحنه ببرد. این در حالی است که در زمان اجرای نمایش «ماربازی»، اثر مشترک فتحی و سعید دشتی، به نظر می‌رسد به سبب اختلافات با گروه سابق نمایش، نام صحرا فتحی از پروژه حذف شد. سال گذشته صحرا فتحی تصمیم داشت نمایش «ماربازی» را با همراهی سعید دشتی در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برد. با وجود اختلافاتی با بهنوش بختیاری نام فتحی از نمایش حذف می‌شود اقلام تبلیغاتی و سایت فروش بلیت بدون نام صحرا فتحی دنبال می‌شود. اکنون با گذشت هفت ماه او بار دیگر به ایرانشهر بازمی‌گردد. در نمایش «پونز» علاوه بر سعید دشتی، کارگردان «ماربازی» تینو صالحی، غزل شجاعی، هامون سیدی، صحرا فتحی و نجلا نظریانی نیز ایفای نقش می‌کنند. همچنین رها جهانشاهی به عنوان مجری طرح و کارنگ طیاری به عنوان طراح پوستر در این پروژه حضور دارند.