در زندگی هیچ نعمتی به اندازه شکست مورد چشم‌پوشی واقع نشده و اجتناب‌ناپذیر نبوده است. من بارها از این نعمت سهم برده‌ام و آموخته‌ام به آن مشتاق باشم. زیرا اگر شکست‌های‌تان را به‌خوبی کالبدشکافی کنید، سرنخ‌هایی خواهید یافت که کجا به اصلاحات نیاز دارید و چه‌طور در نهایت به هدفتان می‌رسید. 

نمی‌توانید اجازه دهید که شکستی ساده شما را از مسیر مأموریت خارج کند یا بگذارید چنان بر شما تسلط یابد و در مغزتان نفوذ کند که روابط‌تان با افراد نزدیک‌تان را به خطر بیندازد. هر کسی گاهی شکست می-خورد. قرار نیست زندگی منصفانه باشد؛ چه رسد به این‌که به هر خواسته شما تن بدهد. 

(از متن کتاب)

دوران کودکی برای دیوید گاگینز، کابوس بود؛ فقر و تبعیض و آزار جسمی روزهایش را سیاه می‌کرد و شب-هایش را تیره و تار. اما گاگینز با تأدیب نفس، سرسختی ذهنی و سخت‌کوشی، خود را از جانی افسرده، دارای اضافه وزن و بدون آینده، به نماد نیروهای مسلح ایالات متحده و یکی از برترین ورزشکاران استقامت در جهان تبدیل کرد. او تنها فرد در طول تاریخ است که دوره‌های آموزشی نخبگان در یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده، تکاوران نیروی زمینی و اکیپ رزمی کنترل هوایی نیروی هوایی را به پایان رسانده و به‌دنبال ثبت رکورد در تعداد زیادی از ورزش‌های استقامتی است. همین باعث شده نشریه «آوتساید»، او را «ورزیده‌ترین مرد (واقعی) آمریکا» معرفی کند. 

گاگینز در کتاب «نمی‌توانی به من آسیب بزنی»، داستان زندگی حیرت‌انگیز خود را با ما در میان می‌گذارد و فاش می‌کند که بیشتر ما فقط از 40 درصد توانایی‌هایمان بهره می‌بریم. داستان گاگینز نشان می‌دهد که هر کسی می‌تواند درد را عقب براند، بر ترس غلبه کند و تمام پتانسیلش را به کار بگیرد. کتاب «نمی‌توانی به من آسیب بزنی»، اثر دیوید گاگینز با ترجمه میلاد بشیری را نشر میلکان منتشر کرده است.