کتاب «گئورگ بوشنر» نوشته جولیان هیلتون با ترجمه محسن تمدنی‌نژاد منتشر شد. این کتاب ذیل مجموعه «نمایشنامه‌نویسان مدرن» توسط نشر شب‌خیز روانه بازار شده است. محسن تمدنی‌نژاد بیشتر بابت کتاب‌هایش در مورد یوجینو باربا و به‌خصوص کتاب مشهور «کارگردانی و دراماتورژی» شناخته‌شده است. کتاب همیلتون خوانشی بر اندک آثار بوشنر، نویسنده شهیر آلمانی است. بوشنر با آنکه در 28 سالگی دارفانی را وداع گفت؛ اما با نمایشنامه «ویتسک» دروازه مدرنیسم را به روی دنیای نمایشنامه‌نویسی گشود.

شهرتِ گئورگ بوشنر در مقام مؤلف به واسطه چند اثر شامل بخشی از رمان «لنتس» (۱۸۳۶) و سه نمایشنامه باقیمانده با عناوین «مرگ دانتون» (۱۸۳۵)، «لئونس و لنا» (۱۸۳۶) و «وُیتسک» (۳۷-۱۸۳۶) است. نمایشنامه «مرگ دانتون» بوشنر را برخی، اولین متن مستند تئاتر می‌نامند.

مجموعه «نمایشنامه‌نویسان مدرن» توسط انتشارات مک‌میلان منتشر شده است و کتاب «گئورگ بوشنر» نیز زیرمجموعه‌ای از این مجموعه است، مجموعه‌ای بین‌المللی از کتب مقدماتی درباره مهمترین نمایشنامه‌نویسان قرن نوزدهم و قرن بیستم، جنبش‌ها و قالب‌های نوین درام در اروپا، بریتانیای کبیر، آمریکا، و ملت‌های نوخاسته‌ای چون نیجریه و ترینیداد و توباگو است. این مجموعه، در کنار مطالعات نوین درباره نمایشنامه‌نویسان بزرگ و تأثیرگذار گذشته، مجلداتی را نیز درباره نویسندگان معاصر، گرایش‌های نوظهور در تئاتر و نمایشنامه‌نویسان متعددی، چون نویسندگان فارس (farce) دربرمی‌گیرد، نمایشنامه‌نویسانی که «آثار کلاسیک» تئاتر را خلق کرده‌اند و با این وجود از سوی منتقدان ادبی نادیده گرفته می‌شوند. هر مجلدِ این مجموعه عمدتاً به یک نمایشنامه‌نویس اختصاص دارد و موضوعاتی چون بیوگرافی، بررسی نمایشنامه‌ها و تحلیل دقیق و تفصیلی اکثر نمایشنامه‌های مهم را در برمی‌گیرد و در این میان درباره بستر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و تئاتری نمایشنامه‌ها نیز بحث می‌کند. نویسندگان این مجلدات که خود در کسوت نمایشنامه‌نویس، کارگردان، بازیگر، آموزگار و منتقد، دستی بر آتش دارند عموماً با جنبه تئاتری نمایشنامه‌ها درگیرند و مسائلی چون اجرا، به صحنه بردن و تفسیر شخصیت را در کنار مضامین و بسترهای مختلف به بحث می‌گذارند.

کتاب «گئورگ بوشنر» تألیف جولیان هیلتون با ترجمه محسن تمدنی‌نژاد، دومین کتاب از مجموعه «نمایشنامه‌نویسان مدرن» است. این کتاب در تابستان به قیمت ۵۱ هزار تومان به چاپ رسیده است. نخستین کتاب از این مجموعه با عنوان «ساموئل بکت» به قلم چارلز لاینز و ترجمه محمدمهدی نجفی راهی بازار شده بود. شب‌خیر همچنین از مارتین پوشنر، کتاب «تئاتر ایده‌ها» به ترجمه مرتضی نوری راهی بازار کرده بود.