فراخوان پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با شعار «تئاتر خیابانی، خیابان روشن همدلی» منتشر شد. به گفته روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی این فراخوان در راستای ارتقای تئاتر خیابانی ایران و حمایت از تولید آثار نمایشی برای اجرا در خارج از صحنه‌های معمول تئاتر با توجه ویژه به شرایط اجتماعی ناشی از همه‌گیری «ویروس کرونا» و اولویت صیانت از سلامت هنرمندان، مخاطبان و برگزارکنندگان منتشر شده است.

طبق این فراخوان موضوع آثار پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان آزاد است و جشنواره در پنج بخش مسابقه تئاترخیابانی ایران، دیگرگونه‌های اجرایی، نمایش‌های آیینی و سنتی، تئاتر کودک و نوجوان و مهمان برگزار خواهد شد.

ستاد جشنواره اعلام کرده است در این دوره با هدف ارتقای بنیه علمی این حوزه تئاتر کشور، کارگاه‌های آموزشی تئاتر بیرونی با حضور اساتید داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره تا یکم شهریورماه ۱۴۰۰ فرصت دارند و نمایش‌های برگزیده ۲۵ شهریورماه معرفی خواهند شد. جشنواره نیز قرار است از ۱۸ تا ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ برگزار شود.  

با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های رفت و آمد بین کشورها، این دوره از جشنواره، به صورت بین‌المللی برگزار نخواهد شد.

متقاضیان شرکت در این رویداد می‌توانند برای کسب اطلاعات لازم به فایل فراخوان مراجعه کنند.