هرچند وزیر بهداشت گفت که از موج چهارم کرونا عبور کرده‌ایم و همه‌گیری در اکثر استان‌ها شیب نزولی پیدا کرده است، اما دیروز دکتر نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران با اشاره به روند افزایشی این بیماری در پایتخت، تاکید کرد: تصور می‌کنم تا یک ماه آینده در پایتخت به آرامشی که مدنظرمان است نرسیم.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، اما شامگاه پنجشنبه در دیدار با ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، با اشاره به شیوع موج چهارم بیماری کرونا از طریق ویروس جهش‌یافته انگلیسی، میزان بستری بیماران در این موج را نسبت به موج قبلی 2.5 برابر دانست و عنوان کرد که این ویروس تقریبا در مرحله مهار است.

وی همچنین گفت: در موج چهارم شیوع ویروس کرونا، با توجه به تجربیاتی که کادر درمان به دست آورده بود و همچنین امکانات ایجاد شده، درصد مرگ‌ومیر به‌نسبت تعداد افراد بستری، در مقایسه با موج قبلی 50 درصد کاهش داشت.

اما دکتر نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران که وضعیت را چندان در تهران مثبت ارزیابی نمی‌کند به ایسنا گفت: اکنون روزانه بیش از ۱۰ هزار مراجعه سرپایی به مراکز درمانی داریم. همچنین تعداد بستری‌های روزانه حدود ۱۴۰۰ نفر است و تنها نکته مثبت، افزایش تعداد ترخیصی‌ها است که این موضوع هم به فعالیت کمیته ترخیص بیمارستانی و کلینیک‌های سرپایی بازمی‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه در تهران به قله بیماری رسیده‌ایم، اظهار کرد: موضوعی که از آن می‌ترسیم بروز یک جهش از بیماری است؛ البته هنوز جهش ایرانی کرونا شناسایی نشده است، اما با توجه به تشدید و تسریع زنجیره انتقال ویروس، احتمال جهش جدید هم وجود دارد.

سوله‌های ورزشی تهران در اختیار واکسیناسیون

در این میان بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون یک میلیون و ۲۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۵۳ هزار و ۶۳۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۴۸۵ هزار و ۲۸۷ دُز رسیده است و به نظر می‌رسد این روند در هفته‌های آینده سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت. در همین راستا دیروز مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران از در اختیار گرفتن ۲۲ سوله ورزشی پایتخت جهت انجام واکسیناسیون کرونا خبر داد.

امیر محسنی با اعلام این خبر گفت: در جهت تسهیل انجام واکسیناسیون گروه‌های هدف در پایتخت، ۲۲ سوله ورزشی در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

به گفته محسنی، سازمان ورزش شهرداری تهران بیش از ۲۰۰ مجموعه ورزشی و ۵۰ سوله ورزشی الزهرا(س) در اختیار دارد که در شرایط قرمز کرونا غیرفعال یا نیمه‌فعال است و می‌تواند در مواقع لزوم به کمک دستگاه‌های مدیریت کرونا درآید.