تسنیم نوشت: یک مقام آگاه ورود جنگنده‌ F-۳۵ به آسمان ایران را رد کرد.

نیمه شب گذشته شنیده شدن صدای آژیر خطر در یکی از مناطق غرب تهران و همزمان، پرواز مشکوک یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی ترکیه، در فضای عمومی خبرساز شد.

این اتفاق نادر گمانه‌زنی‌های زیادی را در فضای مجازی در پی‌داشت ازجمله احتمال حملات سایبری، احتمال حمله نظامی، وقوع انفجار و آتش‌سوزی در فرودگاه امام و برخی نقاط تهران و البته ورود جنگنده F-۳۵ رژیم صهیونیستی به آسمان ایران.

دقایقی پس از این ماجرا، حمید گودرزی، معاون امنیتی استاندار تهران، صدای مشکوک را به دلیل اختلال در سیستم صوتی و هشدار یکی از مراکز مستقر در غرب تهران عنوان و تاکید کرد که این مسئله هیچ جنبه امنیتی نداشته است.

درجاتی، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران هم در تماس با شبکه خبر گفت: نفوذ آب پس از بارش شدید باران به یک مجموعه‌، باعث فعال شدن صدای آژیر آنجا شده بود. چیز خاصی نیست و مردم خیال‌شان راحت باشد.

روابط عمومی فرودگاه امام خمینی(ره) نیز در اطلاعیه‌ای عنوان کرد که تغییر مسیر پرواز هواپیمای ترکیش‌ایر به دلیل شرایط بد جوی در فرودگاه بوده که خلبان تصمیم می‌گیرد به جای فرود در این فرودگاه به باکو برود.

وی تاکید کرد: خبر احتمال سقوط پرواز ترکیش ایر به هیچ وجه صحت ندارد و خلبان این شرکت هواپیمایی تصمیم به فرود نیامدن در این شرایط جوی نامساعد گرفته است.

این در حالی بود که اطلاعات اولیه و تایید نشده حاکی از آن بود که مشکل فنی هواپیمای A321-271NX ایرلاین ترکیش‌ایر بر فراز مناطق غربی تهران و احتمال سقوط علت فعال شدن آژیر هشدار بوده است.

شایعه دیگر پرواز هواپیماهای F-۳۵ در آسمان ایران بود که در همین رابطه، یک مقام آگاه در نیروهای مسلح، شایعه ورود جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان کشور را تکذیب کرد و گفت ماجرای دیشب هیچ ارتباطی با تهدیدات هوایی که منجر به فعال شدن سیستم پدافند هوایی کشور بشود، نداشته است.