با تداوم تعطیلی تئاترها در پی تشدید موج چهارم کرونا، نهادهای فرهنگی مختلف اقدام به برپایی جشنواره‌های مبتنی بر فضای مجازی یا رویدادهای غیروابسته به حضور فیزیکی هنرمند کرده‌اند. از جمله دانشگاه تهران فراخوان نخستین جشنواره تک‌گویی منتشر کرده است. با اینکه جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر تهران - که مأموریت مشابهی برای ده سال دنبال کرده است - بیش از 18 ماه بلاتکلیف مانده است. قرار است جشنواره تک‌گویی دانشگاه تهران در دو بخش نمایشنامه‌نویسی و اجرا در مرداد امسال به‌صورت مجازی برگزار شود.

حوزه هنری نیز در کنار برگزاری جشنواره نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه» که در اسفند ماه سال گذشته فراخوانش منتشر شده است، پیگیر پروژه «چهار فصل تئاتر ایران» است. قرار است در دور تازه این طرح پس از دریافت طرح‌هایی از 15 استان برای شرکت در ششمین فصل، شهرام کرمی، حسین فدایی حسین و سعید اسدی در مقام اعضای هیئت‌علمی، آثار را با موضوع «کودک و محیط زیست» داوری و هدایت می‌کنند.

روز گذشته نیز با معرفی محمد حسین ناصربخت، رحمت امینی و رضا کوچک‌زاده  به عنوان داوران چهارمین مسابقه بازی‌نامه‌نویسی،‌ 11 نمایشنامه برگزیده برای داوری نهایی معرفی شدند. قرار است بیستمین دوره جشنواره نمایش‌های آیین و سنتی در مهر و آبان امسال و احتمالاً به‌صورت مجازی برگزار شود.