خبرگزاری ایسنا در گزارشی به سراغ کرم‌الله سلیمان، هنرمند اهل گچساران رفته است که  قصد داشت از اوایل اسفند ماه نمایش «کفشدوزک‌ها حوالی میدان انقلاب» را روی صحنه ببرد، اما از اجرای این نمایش بازمی‌ماند.

او روایتی غریب از اجرا در تهران گفته است. از تمرین هفت ماهه در بدترین شرایط که منجر به رد شدن توسط ممیزان می‌شود تا عدم اقبال برای گرفتن نوبت در سالن‌های دولتی با وجود خالی بودن جدول اجراها.

او حتی گفته با وجود وعده با تماشاخانه ایرانشهر برای اجرا از آنجا هم وامانده است. این کارگردان می‌افزاید: گروه‌هایی مانند گروه ما امکان فعالیت در مجموعه‌های دولتی را پیدا نمی‌کنند بنابراین تنها راهی که برای کار کردن ما می‌ماند، اجرا در تماشاخانه‌های خصوصی است. به همین دلیل برای اجرای نمایشم با سالن «شهرزاد» صحبت کردم و قرارداد بستیم و قرار بود از 4 اسفند اجرایمان را در این تماشاخانه آغاز کنیم.

او جایی درباره رفتار ممیزان گفته است: بار دیگر بازبینی رفتیم ولی این بار گفتند با وجود همه تغییرات، روح این کار ایرانی است و از خانواه‌های ایرانی می‌گوید. ما به شما احترام می‌گذاریم که دغدغه روز دارید و حتی یکی از بازبین‌ها گفت در دو بخش نمایش گریستم. آنها به ما تبریک گفتند ولی مجوز اجرا ندادند! و گفتند هیچ راهی ندارد.

وضعیت اجرای گروه‌های غیرتهرانی در تهرانی همواره با مشکلات عدیده روبه‌رو بوده است. از نبود شناخت نسبت به هنرمندان غیرتهرانی تا عدم تمایل سالن‌دارها به سبب فقدان شهرت. در مقابل دولت نیز کلیت تئاتر غیر تهران را به جشنواره فجر محول کرده است. بالا بردن تعداد گروه‌های غیرتهرانی در فجر همواره یک ترفند برای مهم جلوه دادن این رویداد بوده است اما خارج از فجر وضعیت شبیه به دنیای آقای سلیمان است.