دانشگاه هاروارد موفق شد رکورد سرمایه‌ای خود در تحصیلات تکمیلی را بشکند و میزان سرمایه خود را افزایش دهد.

دانشگاه «هاروارد» اعلام کرد که کمپین سرمایه‌گذاری این دانشگاه هم‌اکنون ۵ سالگی خود را تکمیل کرده است و در این مدت موفق به افزایش ۶ / ۹ میلیارد دلاری سرمایه این دانشگاه شده است. این رقم، رکورد قبلی کمپین سرمایه‌گذاری دانشگاه را شکست. کمپین سرمایه‌گذاری دانشگاه هاروارد در سال۲۰۱۳ توسط «درو فاست»  رئیس وقت دانشگاه تاسیس شد. در آن زمان این کمپین هدف سرمایه‌ای خود را ۵ / ۶ میلیارد دلار تعیین کرد. در آوریل سال ۲۰۱۶ بود که هاروارد رکورد سرمایه دانشگاه «استنفورد» در تحصیلات تکمیلی را شکست و سرمایه‌اش از مرز هدف‌گذاری‌ شده نیز عبور کرد. هاروارد اعلام کرد که بیش از ۱۵۳ هزار خانوار در ۱۷۳ کشور جهان بیش از ۶۳۳ هزار هدیه به دانشگاه «هاروارد» اهدا کرده‌اند. بنا بر اعلام مقامات دانشگاه «هاروارد» حدود ۳ / ۱ میلیارد دلار از سرمایه کمپین سرمایه‌گذاری دانشگاه، برای حمایت مالی دانشجویان استفاده می‌شود. در طی ۵ سال گذشته، این سرمایه برای حمایت تحقیقات علمی و گسترش فضای محوطه دانشگاه نیز مورد استفاده قرار گرفته‌ است.

    

تبدیل اشیا به ربات‌

با «پوست رباتیک»

پژوهشگران دانشگاه ییل به کمک محققان ناسا موفق به ابداع نوعی پوست رباتیک شده‌اند که با پیچیدن به دور اشیا می‌تواند به آنها جان ببخشد و در نهایت برای اهداف فضایی ساخته شده است.

پیشرفت در پوشش‌های رباتیک الهام گرفته از پوست طی چند سال گذشته افزایش یافته است. مانند ساختارهای مارپیچی الهام گرفته از مار که به ربات‌ها اجازه می‌دهد تا روی سطوح مختلف بخزند. به نظر می‌رسد محققان به جای ربات‌های مستقل، بیشتر به دنبال ساخت دستگاه‌های رباتیک افزودنی هستند. ربات‌ها در نوع خود عالی هستند، اما ما می‌توانیم از رباتیک برای پیشرفت محیط و پر کردن اوقات فراغت خود استفاده کنیم. در حال حاضر یک تیم از دانشگاه ییل با معرفی «پوست رباتیک» این ایده را به سطح جدیدی آورده است. این فناوری جدید که در اصل برای ناسا طراحی شده، به کاربران اجازه می‌دهد که اشیای بی‌جان را به حرکت درآورند. این پوست‌های جدید از ورق‌های انعطاف‌پذیر با حسگرها و محرک‌های ویژه در آزمایشگاه «ربکا کرامر بوتیگلیو» استادیار مهندسی مکانیک و علوم مواد در دانشگاه ییل ساخته شده است. اگر این پوست روی یک شیء بدون شکل و ناپایدار مانند یک ساختار فومی قرار بگیرد، می‌تواند یک حرکت دائمی استاتیکی را به شکل یک ربات موقت در آن فراهم کند. این اشیای متحرک می‌توانند برای انجام کارها و وظایف مختلف مورد استفاده قرار گیرند. این فناوری به طرز معناداری طیف وسیعی از ربات‌های جدید را توسعه می‌دهد که می‌تواند برنامه‌های کاربردی جدیدی را در همه چیز از جمله عملیات جستجو و نجات و پوشیدنی‌ها ارائه دهد. کاربران می‌توانند از تصورات و تخیل خود برای طراحی سیستم‌های رباتیک منحصر به فرد با توجه به نیازهای فردی خود استفاده کنند. «بوتیگلیو» گفت: ما می‌توانیم این پوسته‌ها را روی هر شیء دلخواه قرار دهیم تا کار مشخصی را انجام دهد. سپس آن را درآورده و روی یک شیء دیگر برای انجام یک کار متفاوت بکشیم.