عضو شورای شهر تهران گفت: مطالعات نشان می‌دهد بیشترین آلودگی شهر تهران مربوط به خودروهای سنگین و پس‌ازآن موتورها و سپس ماشین‌های سواری است. درنتیجه مشخص است که بیشتر خود شهرداری آلاینده هوا است تا خودروهای شخصی!

به گزارش ایلنا، حسن خلیل‌آبادی در خصوص گزارش معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک شهر در پی اجرای طرح ترافیک جدید بیان کرد: آقای پورسیدآقایی به‌عنوان مدیر زحمت‌کش و دلسوز در تلاش است تا نوآوری‌هایی را برای حل مسئله ترافیک و آلودگی هوای شهر تهران ابداع کند که مفید باشد، اما مشکل اساسی در شهر تهران حمل‌ونقل عمومی آن است که دچار معضل است.

او اضافه کرد: تا زمانی که حمل‌ونقل عمومی را سامان ندهیم، مسئله ترافیک و آلودگی هوا حل نمی‌شود. برای حل ریشه‌ای این مسئله حتماً باید بتوانیم حمل‌ونقل عمومی را توسعه دهیم.

خلیل‌آبادی تصریح کرد: اگر مترو، اتوبوس، بی‌آرتی را به‌راحتی  و باقیمت عادلانه در اختیار مردم قرار دهیم که دیگر از خودروی شخصی استفاده نمی‌کنند. اگرچه در حوزه حمل‌ونقل تلاش‌هایی صورت می‌گیرد، اما تحریم نیز در ناتوانی خرید وسایل نقلیه عمومی بی‌تأثیر نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره گزارش معاون حمل‌ونقل مبنی بر رضایت 63 درصدی شهروندان تهرانی از طرح ترافیک جدید، گفت: طرحی که با این فاصله از اجرا برای آن 63 درصد رضایتمندی اعلام شود، معلوم است که این رضایتمندی مبهم است. خلیل‌آبادی اظهار کرد: مطالعات نشان می‌دهد بیشترین آلودگی شهر تهران مربوط به خودروهای سنگین و پس‌ازآن موتورها و سپس ماشین‌های سواری است.