وزیر کشور با بیان این که روزانه حدود ۵۸ هزار تن پسماند در کشور تولید می‌شود، گفت: قانون مدیریت پسماند در کشور وجود دارد و دستگاه‌های متعددی مسئولیت رسیدگی به موضوع پسماندها را به‌ عهده‌ دارند. وزارت کشور هم مسئولیت داشته و آیین‌نامه‌های اجرایی آن را تعیین کرده است، اما نظارت و مسئولیت بر حسن اجرای آن بر عهده سازمان محیط زیست است.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه علنی دیروز مجلس به ارائه توضیحاتی درباره سوال ولی‌الله نانوا کناری نماینده بابلسر درخصوص دپوی زباله در نواحی شهری شهرستان‌های بابلسر و فریدون کنار و شهرهای استان مازندران پرداخت و توضیح داد: ما در کل کشور با محموله زباله مواجهیم که آن را از موضوعات مهم زیست‌محیطی می‌دانیم. برخی مناطق مثل استان‌های شمالی با محدودیت شرایط مواجه هستند که مشکلاتی برای آن استان‌ها ایجاد کرده است.

وی مشارکت بخش خصوصی را یکی از اصلی‌ترین موضوعات در بحث مدیریت پسماند عنوان و خاطر‌نشان کرد: با توجه به حجم انبوه پسماند منابع دولتی برای مدیریت آنها پاسخگو نیست، ضمن آن که مدیریت پسماند و دفع زباله از نظر اقتصادی توجیه دارد و باید با کمک مردم ورود بخش خصوصی به آن را عملیاتی کرد.