جوان‌فریبی در مدیریت شهری

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از باقی‌ماندن شعارهای جوان‌گرایی در حد حرف گلایه کرد و آن‌را به جوان‌فریبی تشبیه کرد.

حجت نظری ظهر دیروز در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به روز جوان، گفت: متاسفانه در کشور بحث جوان‎گرایی مطرح است اما در عمل به جوانان پرداخته نمی‌شود. وی با بیان این‌که چند ماه قبل قانون منع به کارگیری بازنشستگان به نفع جوانان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، گفت: به نظر می‌رسد این قانون هدفی جز مدیریت شهری نداشت چرا که بعد از رفتن شهردار تهران اجرای این قانون نیز به فراموشی سپرده شد. این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این‌که متاسفانه نه تنها این قانون به‌خوبی اجرا نشد بلکه ظرف مدت کوتاهی اصلاحیه آن به مجلس شورای اسلامی برده شد که اتفاق خوبی هم نبود، اظهارکرد: سال گذشته در روز جوان طرح کاهش سن مدیران در شهرداری را به تصویب رساندیم و قرار شد سه ماه بعد معاونت منابع انسانی لایحه‌ای را در خصوص کاهش سن مدیران به شورای شهر بدهد، اما هنوز این مهم محقق نشده است.

    

سرانجام مصوبه «خاص» مجلس برای پزشکان

طرح نصب کارت‎خوان در مطب پزشکان در سال گذشته، با اما و اگرهای بسیاری روبرو شد و درنهایت هم با تصویب مجلسی‌ها، قانونی شد و حالا بحث «پلمب مطب‌های فاقد کارت‌خوان» و قانونی بودن یا نبودن آن به محل بحث ذی‌نفعان و صاحب‌نظران آن تبدیل شده است.‌ کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در اواخر سال ۱۳۹۷ و در حین بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، مصوبه‌ای را با هدف ایجاد شفافیت در درآمد پزشکان و به‌نوعی جلوگیری از فرار مالیاتی پردرآمدها تصویب کرد و براساس آن پزشکان ملزم به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی در مطب‌های‌شان شدند. تصویب مصوبه الزام پزشکان به نصب کارت‌خوان در مطب‌های‌شان درحالی بود که سازمان نظام پزشکی کشورمعتقد است عدم استفاده از کارت‌خوان، عامل فرارمالیاتی نیست و از طرفی اصرار دارد که اگر بنابر شفافیت در درآمدهاست این اقدام باید برای همه اقشار جامعه انجام شود.