مخالفت نظام پزشکی با «تجاری‌سازی مطب»

سرپرست سازمان نظام پزشکی ضمن مخالفت با مصوبه شورای‌عالی استان‌ها مبنی بر تجاری‌سازی مطب پزشکان، گفت: سازمان نظام پزشکی با این اقدام مخالف است؛ چراکه این کار منجر به تحمیل هزینه‌های بیشتر به نظام سلامت و مردم می‌شود. محمدرضا ظفرقندی، افزود: در جلسه اخیر شورای‌عالی استان‌ها مصوبه‌ای مبنی بر اینکه مطب‌های پزشکان به عنوان مکان‌هایی با کاربری تجاری تلقی شوند، ارائه شده است. هم‌چنین این مصوبه را طی نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی منعکس کرده‌اند تا به‌عنوان لایحه‌ای قانونی در دستور کار قرار گیرد. وی گفت: در این زمینه پاسخی را خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی آماده و اعلام کرده‌ایم که این اقدام هم خلاف مقررات است و هم عوارض متعددی در پی دارد. زیرا ابعاد مختلف آن سنجیده نشده است و باعث بروز مشکلاتی می‌شود.

    


وقتی هیچ مایه‌ای برای حیات نیست!

اینجا آب نیست. بله؛ به همین راحتی. نه تنها حمام رفتن حالا خیلی وقت است که دیگر در اولویت مردم اینجا نیست؛ بلکه برای آشامیدن هم هنوز به مشک‌هایی که از پوست حیوانات درست شده وابسته‌اند.

این وضعیت روستاهای «زلقی» شرقی وغربی از توابع شهرستان الیگودرز استان لرستان است که از امکانات اولیه زندگی کردن هم محرومند و هیچ‌کس نیست که آنها را ببیند. آب؛ همین حق اولیه برای زندگی حالا خیلی وقت است که برای مردم «زلقی» تبدیل به یک رویا شده است. زنان روستاهای زلقی که ۱۸ خانواده را در خودش جای می‌دهد برای داشتن آب مجبورند که مشک‌های درست شده از پوست حیوانات را برای مصرف آشامیدن از آب چشمه پر می‌کند؛ چشمه‌ای که فاصله زیادی با خانه‌هایشان دارد و این مسافت باید با الاغ طی شود. شرایط آب در این روستا آنقدر بحرانی است که فاطمه‌خانم،‌ پسرش و بزش از یک ظرف برای مصرف استفاده می‌کنند. کم‌آبی باعث شده است اهالی زلقی به بیماری هم دچار شوند و فقر و نداری آنها را مجبور کرده که بیماری‌هایشان را مشمول گذر زمان کند بلکه یک روز خودش خوب شود. روستاها تا اولین مرکز بهداشت فاصله زیادی دارند و همین موضوع مرگ‌ومیر برخی از اهالی را هم دنبال داشته است.

    


لوح ثبتی خانه فروغ فرخزاد آماده شد

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از آماده شدن لوح ثبتی خانه پدری فروغ فرخزاد خبر داد.

حجت نظری درباره حضورش در آرامگاه فروغ فرخزاد در گورستان ظهیرالدوله به مناسبت هشتادوچهارمین زادروز این شاعر در جمع خبرنگاران گفت: امروز با انجام رایزنی اولیه قصد داشتیم تا با ورود به آرامگاه فروغ فروخزاد در روز تولدش لوح ثبتی خانه پدری این شاعر را رونمایی کنیم، اما متاسفانه علی‌رغم رایزنی‌‌های انجام شده اجازه ورود به داخل ظهیرالدوله را نیافتیم.

وی با بیان اینکه لوح ثبتی مربوط به ثبت خانه فروغ امضا شده است، گفت: پس از آن‌که در فضای مجازی از احتمال تخریب خانه فروغ فرخزاد مطلع شدم، پیگیر این مساله شده و خوشبختانه شهردار منطقه نیز هماهنگی خوبی در این زمینه انجام داد و جلوی تخریب این بنا گرفته شد. نظری با بیان این‌که به مناسبت هشتادو چهارمین زادروز فروغ فرخزد لوح ثبتی این خانه آماده شد، گفـت:  تمام مراحل اداری تملک خانه فروغ انجام شده است و خیلی زود لوح ثبتی آن نیز نصب خواهد شد. به گفته وی با همکاری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار است خانه پدری فروغ فرخزاد به حالت اولیه خود برگردد.