عضو شورای شهر پیشنهاد کرد:

کاشت دوباره درختان گیلاس و آلبالو در تهران

عضو شورای شهر تهران کاشت دوباره درختان گیلاس و آلبالو در سطح شهر را پیشنهاد داد.

سید محمود میرلوحی، با تاکید بر لزوم کاشت درختان مثمر در سطح شهر تهران گفت: حیات سفیدبالک‌های تهران وابسته به درختان توت غیرمثمر و درختان زیتون است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همه گیلاس و شکوفه‌های بهاری آن‌را که در گذشته در شهر تهران وجود داشت، به یاد دارند، در حالی که اکنون بهار را با زبان ژاپنی در تهران حس می‌کنیم. در حالی که تهران در گذشته با شکوفه‌های آلوچه، گوجه سبز، گیلاس، آلبالو و بادام بهار را تجربه می‌کرد.

میرلوحی اضافه کرد: من پیشنهاد کرده‌ام تا تهران مجددا به همان حالت گذشته برگردد و درختان مثمر در آن کاشته شود. این‌که در گذشته تهران درختان مثمر داشته نشان می‌دهد که این با طبیعت تهران سازگار است. طبیعت ما در گذشته سالم‌تر از الان بوده است.

میرلوحی درخصوص حذف و کاهش شدید درختان مثمر گفت: بعضی از دوستان به این مساله اشاره می‌کنند که مردم میوه‌های درختان مثمر را می‌بردند و می‌خوردند، اما چه اشکالی دارد که مردم هم از این درختان استفاده کنند؟ این‌که خیلی هم خوب است.

وی افزود: در شهری در چین مردم در روزهای تعطیل برای چیدن انبه می‌روند و مهندسان و مدیران شرکت‌ها هم برای چیدن میوه با چوب‌های بلند می‌روند. مگر این‌که این موضوع به لحاظ محیط زیستی مشکلی داشته باشد؛ که در این مورد دوستان در حال بررسی بحث‌های کارشناسی این موضوع هستند.

    


۴۲ میلیون نفر تحت‌پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند

مشاور امور فرهنگی سازمان تامین اجتماعی کشور با بیان این‌که ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: این سازمان ماهیانه حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان به مستمری بگیران تحت پوشش خود پرداخت می کند.

مهربانو شریعتمداری در آئین تجلیل از کارآفرینان و کارفرمایان نمونه استان مرکزی با اشاره به این‌که سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان یک سازمان بیمه‌ای وظیفه بسیار سنگین و خطیری دارد،گفت: شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه کنونی روی درآمدها و ورودی و خروجی‌های این سازمان تاثیر زیادی گذاشته است و ما در حقیقت با نوعی بحران روبرو هستیم. ما در این سازمان با وجود تمامی مشکلات و انتقاداتی که وجود دارد، تلاش می‌کنیم تا بهترین خدمات را در حوزه درمانی و بیمه‌ای به گروه‌های مخاطب خود ارائه دهیم.

مشاور امور فرهنگی سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به شروع فعالیت‌های معاونت تامین اجتماعی در  چندین سال گذشته گفت: هدف اصلی این معاونت ارتباط و برقراری تعامل با تشکل‌های کارفرمایی و کارگری است و تلاش دارد در کنار برگزاری این نشست‌ها و گردهمایی‌ها بتواند با برپایی کارگاه‌های آموزشی و انجام اطلاع‌رسانی به موقع، سطح اطلاعات و آگاهی مخاطبان خود را افزایش دهد.

شریعتمداری افزود: از طریق ۳۰۰ واحد درمانی و ۱۰۰ واحد اجرایی که در سراسر کشور مستقر هستند خدمات ۱۸ گانه‌ای طبق قانون مصوب سال ۵۸ به افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می شود. وی در پایان ابزار امیدواری کرد تا با گسترش خدمات و افزایش کیفیت خدمت‌رسانی، این سازمان بتواند وظیفه سنگینی را که بر دوش دارد به خوبی انجام دهد.