پنج تونل شهری تهران پولی می‌شود

به زودی لایحه دریافت عوارض برای تردد از تونل‌های شهری و بزرگراه صدر به شورای شهر تهران ارائه می‌شود.

معاونت حمل و نقل و ترافیک این هفته پیش‌نویس لایحه‌ای را به معاونت برنامه‎ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران ارائه کرده است که بر اساس آن پنج تونل تهران و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض عبور و مرور می‌شود. پیش‌نویس این لایحه در اداره تدوین قوانین و مقررات شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفته و این لایحه از لحاظ کارشناسی و حقوقی بررسی شده که در نهایت لایحه به تایید رسیده و به زودی به شورای شهر ارسال می‌شود.

بر اساس این لایحه، تونل‌های نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه و امیرکبیر و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض شده و خودروهای عبوری برای هر بار عبور باید رقمی را به عنوان عوارض پرداخت کنند که گفته می‌شود حداقل عوارض پیش بینی شده حدود ۳ هزار تومان خواهد بود.

پیش از این نیز چنین لایحه‌ای از سوی شهرداری تهران ارائه شده بود که با توجه به شرایط اقتصادی آن زمان و افزایش ناگهانی قیمت‌ها شهرداری ترجیح داد این لایحه را پیگیری نکرده و آن‌را از شورا پس گرفت.

    


خانه قاجاری از انجمن اوقات فراغت پس گرفته شد

شهردار منطقه 12 از بازپس‌گیری خانه دبیرالملک از انجمن اوقات فراغت خبر داد.

علی محمد سعادتی گفت: در دوره گذشته خانه «دبیرالملک فراهانی» - وزرای دوره قاجاریه - واقع در خیابان امیرکبیر به انجمن اوقات فراغت که ریاست آن‌را رامبد جوان بر عهده داشت، واگذار شده بود.

وی با بیان این‌که قرار بود در این خانه برنامه‌های تفریحی با توجه  به رویدادهای محلی و شهری تعریف شود تا در محله امامزاده یحیی و عودلاجان شرایط زندگی‌ بهتر شود و موجبات زنده شدن محله فراهم شود، گفت: اما در تغییر و تحولات اخیر این انجمن نتوانست به تعهدات خود عمل کند و به همین دلیل این خانه از آن‌ها پس گرفته می‌شود.

شهردار منطقه 12 در عین حال گفت: البته شهرداری تهران نیز نتوانست در این مدت به دلیل تغییرات مدیریتی و هم‌چنین تلاطم‌های ایجاد شده به تعهدات خود در راستای همکاری برای رونق گرفتن این خانه عمل کند.

خانه میرزا محمدحسین فراهانی ملقب به دبیرالملک فراهانی از وزرای دوره قاجار 17 دی ماه سه سال پیش به انجمن اوقات فراغت برای انجام امورات فرهنگی و بازی‌های بومی و ملی فکری داده شد.

    


انتقاد از نگاه امنیتی صدا و سیما به فعالیت سمن‌های حوزه جوانان

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از پخش مستند «خارج از دید» که در آن تفکیکی بین فعالیت‌های داوطلبانه تشکل‌های مردم‌نهاد از فعالیت‌های براندازانه قائل نشده بود، از نگارش نامه‌ای از سوی جمعی از اعضای سازمان‌های مردم نهاد جوانان در واکنش به این برنامه خبر داد.

امید محدث گفت: این‌که صرفا مستندی بسازیم و بگوییم همه سازمان‌های مردم نهادی که در کشور فعالیت می‌کنند، حتی آن‌هایی که با سازمان‌های بین المللی ارتباط دارند عوامل نفوذی هستند و جاسوسی می‌کنند، صحیح نیست. این نگاه امنیتی باعث می‌شود خودمان را از ظرفیت حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالیت‌های داوطلبانه محروم کنیم.