مدیرکل آسیب های اجتماعی وزارت رفاه، با اشاره به اقدامات ویژه این وزارتخانه برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، گفت: به تمامی این خانواده ها پیامک ارسال می شود.

احمدرضا پرنده، درباره شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، افزود: طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل از اقدامات ویژه معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح و به منظور کاهش فقر آموزشی در سال ۹۶-۹۷، ۹۶۰۰۰کودک بازمانده از تحصیل در مقطع سنی ۶تا۱۱ سال شناسایی شده اند.

مدیر کل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص روال شناسایی کودکان گفت: ابتدا مشخصات دانش‌آموزان ثبت نام شده در مدرسه را از آموزش‎وپرورش گرفتیم و از ثبت احوال نیز اطلاعات کودکان در سن ۶ تا۱۱ که باید به مدرسه می‌رفتند، ولی ثبت نام نکردند را به‎دست آوردیم. تفاوت این دو آمار مشخص کرد که تعداد کودکان بازمانده از تحصیل چه‎قدر هستند.  از این طریق به تک‌تک خانواده‌ها در حال حاضر پیامکی از طرف وزارت رفاه ارسال و از خانواده‌ها خواستیم در این مرحله فقط علت نرفتن فرزند خود به مدرسه را از طریق پیامک به همان شماره که پیام دریافت کرده‌اند، ارسال کنند.

وی با اشاره به این‌که شناسایی علت بازماندگی این ۹۶هزار نفر در دست بررسی است، گفت: به‌زودی دلایل بازماندگی از تحصیل از طریق پیامک؛ تماس تلفنی، بازدید میدانی تهیه و جهت بازگشت به تحصیل کودکان به مدرسه با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها پیگیری می‌شود.