سردار محمد حسین حمیدی، رییس پلیس راه راهور کشور درباره حوادث جاده‌ای که در ناوگان اتوبوس‌رانی در اختیارِ اردوهای دانش‌آموزی رخ می‌دهد، گفت: این ناوگان مجهز‌ترین ناوگان است و بیشترین کنترل‌ها روی آن اعمال می‌شود، اما خطای انسانی بعضا به رانندگان بر می‌گردد. 

گاهی اوقات دلایل فردی مانند عدم استراحت و خواب‌آلودگی راننده باعث بروز حوادث می‌شود. سازمان‌ها و مسئولان با انتخاب صحیح رانندگان باید حوادث رانندگی را به حداقل برسانند. 

در یک دهه اخیر با اقداماتی که انجام شده، آمار تلفات جاده‌ای کاهش پیدا کرده است، اما صفر شدن این آمار تقریبا می‌توان گفت از محالات است، هرچند که جزو آرزوهای ماست. کاهش تلفات و حوادث و هم‌چنین افزایش ایمنی جزو دستور کار سازمان‌ها و دستگاه‌هایی است که در این زمینه نقش دارند.  رییس پلیس راه راهور کشور در خصوص اقدامات آموزش‌وپرورش برای کاهش تلفات جاده‌ای اردوهای دانش‌آموزی گفت:آموزش و پرورش بعد از حادثه شیراز که در سال گذشته اتفاق افتاد، متوجه شد که برگزاری بسیاری از اردوهای برون‌شهری و خارج از استان برای دانش‌آموزان ضرورتی ندارد. هم‌چنین ساعت حرکت این اتوبوس‌ها باید منظم باشد و در مبدا باید کنترل‌هایی را به‌صورت دقیق و ویژه انجام شود. این‌ها اقداماتی است که باید همه سازمان‌ها انجام دهند تا حوادث جاده‌ای به حداقل برسد.