گروه حوادث: زمین خوار ملک یک مرد مرده در زعفرانیه تهران نمی دانست پلیس با تجسس های تخصصی او را روانه زندان خواهد کرد.

این مرد تبهکار با آزادی از زندان برای رسیدن به پول میلیاردی دست به جعل سند یک ملک تجاری  که صاحبش فوت کرده بود، زد.

جاعل حرفه ای در یک قدمی فروش مجتمع تجاری میلیاردی در منطقه زعفرانیه تهران دستگیر شد.

زندانی تحت نظر

با توجه به طرح ویژه پلیس جنایی پایتخت در تحت نظر قرار دادن مجرمان حرفه ای پس آزادی تیم‌های تحقیقی از چندی پیش با یک زندانی تازه آزاد شده روبرو شدند که رفتار های مرموزی داشت. 

ماموران پلیس آگاهی تهران در تحقیقات گسترده و کاوش‌های فنی پی‌بردند مجرم حرفه ای که به تازگی و با سپردن سند از زندان آزاد شده است دست به اقدام فریبکارانه زده است.

جاعل حرفه ای

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات  پی بردند که علیرضا 45 ساله که بارها به خاطر جعل و کلاهبرداری به زندان رفته و آخرین بار با گذاشتن یک سند در اوایل سال 97 از زندان آزاده شده است و در منطقه رسالت، فعالیت خود را در زمینه کلاهبرداری و جعل آغاز کرده است.

در این سری از بررسی ها مشخص شد که مجرم حرفه ای در نظر دارد با استفاده از مهارت خود در زمینه جعل دست به اجرای دسیسه‌ای میلیاردی بزند.

عملیات دستگیری

همین کافی بود تا گزارشی در اختیار بازپرس قرار گیرد و دستور قضایی برای دستگیری مرد مرموز صادر شد.

روز سه‌شنبه یکم آبان ماه سال جاری بود که تیمی از  ماموران اداره 13 پلیس آگاهی تهران برای دستگیری مرد تبهکار وارد عمل شوند و این درحالی بود که زندانی قدیمی اصلا تصور نمی کرد تحت نظر بوده و ماموران پرده از توطئه او برداشته اند.

کارآگاهان خود را پشت در مخفیگاه علیرضا در منطقه رسالت تهران رساندند و زمانیکه مطمئن شدند این جاعل زمین خوار در خانه‌اش است در اقدامی غافلگیرانه به داخل مخفیگاه نفوذ کرده و او را بازداشت کردند. درحالیکه علیرضا با جوسازی ادعا داشت بی گناه است و نباید تنها بخاطر سابقه دار بودن ماموران به او شک داشته باشند کارآگاهان  به  بازرسی دقیق از خانه وی دست زدند و خود را در برابر اسناد و مدارک ملکی، 10 مهر متعلق به مراکز مختلف نظامی، قضایی، انتظامی، دفاتر مختلف اسناد رسمی، اتحادیه‌ها، اداره ثبت، وزارتخانه‌های مختلف و مراکز آموزشی مربوط به دانشگاه آزاد، آموزش و پرورش وبیمارستان‌ها روبرو شدند.

مجتمع میلیاردی مرد مرده

تیم پلیسی که در جست و جوی راز دسیسه میلیاردی علیرضا بود همزمان به جرایم میلیونی وی برخورد که با جعل مدارک زیادی در ازای آنها از طعمه هایش پول های میلیونی گرفته بود.

 در ادامه تحقیقات تیم پلیسی به سند یک مرکز تجاری در منطقه زعفرانیه رسیدند که تجسس‌ها نشان داد صاحب اصلی آن درگذشته است و علیرضا با آزادی از زندان این مجتمع میلیاردی را شناسایی کرده و با  جعل ماهرانه سند و مدارک این مجتمع بزرگ قصد دارد آن را فروخته و به ثروتی میلیاردی دست یابد.

کارآگاهان در گام بعدی تحقیقات به سراغ ملک تجاری که ارزش 10 میلیارد تومانی دارد رفتند و در تجسس ها دریافتند علیرضا در یک قدمی فروش مجتمع بود که پلیس رازگشایی کرده است و او اگر پول میلیاردی به دست می‌آورد ایران را ترک کرده و زندگی زیرزمینی ای را در آنسوی آب ها آغاز کند.

اعتراف

علیرضا پس از دستگیری وقتی دید راز میلیاردی اش برملا شده و راهی برای انکار و شانه خالی کردن از جرم سنگین خود را ندارد لبه اعتراف باز کرد.

این تبهکار که هنوز باور نداشت تحت نظر پلیس بود به افسر پرونده گفت: با آزادی از زندان مخفیگاهم را تغییر دادم من هیچ شغلی نداشتم که درآمدی داشته باشم از این رو دست به کار شدم و با تهیه مدارک و مهرهای مختلف جعل های بخور نمیر انجام دادم.

وی افزود:مدتی که گذشت  از دوستانم شنیدم که صاحب یک مجتمع تجاری در منطقه زعفرانیه فوت کرده و خانواده وی نیز هنوز به دنبال کار انحصار وراثت نرفته اند و این مجتمع در حال حاضر پیگیری ندارد.

علیرضا ادامه داد: چون سال ها در کار جعل بودم می دانستم براحتی می توانم مدارک و اسناد مجتمع زعفرانیه را جعل کنم طوریکه هیچ کس متوجه نشود به همین خاطر به فکر فروش این ملک تجاری افتادم و دست به کار شدم.

این مرد کلاهبردار ادامه داد: از عدم پیگیری های وراث مرد فوت شده بیشترین استفاده را کرده چون زمان داشتم  مدتی در زمینه جعل سند و مدارک مجتمع تجاری مشغول بودم و همزمان با ایفای نقش فروشنده به دنبال مشتری می‌گشتم و درباره فروش آن نیز با چند مشتری ثروتمند که خواهان مجتمع بودند و می دیدند من زیر قیمت فروشنده هستم صحبت کرده بودم و در مراحل آخر فروش بودم که دستگیر شدم.

گفت‌وگو با کلاهبردار حرفه‌ای

علیرضا هنوز باور ندارد که پلیس دسیسه او را نقش برآب کرده است او تصور می کرد هیچکس تا زمان فرار او متوجه این جعل بزرگ برای زمین خواری میلیاردی نمی شود و حالا پشت میله های بازداشتگاه باید جزییات همه اقدامات تبهکارانه اش را فاش کند:

    جعل کار ساده ای است؟

هرکاری سخت است اما تمرین و کلی اشتباه و اصلاح آن را راحت می کند.

    با این استعداد چرا دنبال کار درست و حسابی ای نرفتی؟!

خیلی ها مثل من در زندان هستند که با استعداد بوده اما فضایی برای کار نداشتند و روی به خلاف برده اند.

    ازدواج کردی؟

بله.

    سابقه داری؟

بارها به خاطر کلاهبرداری و جعل اسناد دستگیر شده ام.

    خب چرا دست از این کار نکشیدی؟!

کاری نداشتم باید پول به دست می آوردم.

    خب این همه کار؟!

درآمد مهم است ما دیگر عادت کردیم کم کار کنیم زیاد پول درآوریم و برایمان کارهای دیگر سخت است.

    تا کی می‌خواهی به این کارها ادامه دهی؟

دوست دارم دیگر خلاف نکنم اما بدهکار هستم و هربار که آزاد می‌شوم بخاطر پرداخت بدهی و گرفتن رضایت شاکیان پرونده‌ام مجبور به کلاهبرداری می‌شوم.

    یعنی واقعا کار برای یک زندانی پس از آزادی نیست؟

برای یک مرد 45 ساله با کلی سابقه زندان کار پیدا نمی‌شود و اگر هم کار باشد حقوقش انقدر کم است که اگر تا 100 ساله دیگر هم کار کنم نمی‌توانم بدهکاری‌هایم را پرداخت کنم. جالب‌تر اینکه من با قرار وثیقه آزاد شدم و باید دوباره به زندان برمی‌گشتم.

    پس تا آخر عمر می‌خواهی سر مردم کلاه بگذاری؟

اگر این معامله صورت می‌گرفت دیگر کلاهبرداری نمی‌کردم و به زندگی عادی خود ادامه می‌دادم.

    فکر نمی‌کردی دستگیر شوی؟

تصمیم داشتم بعد از اینکه مجتمع تجاری را فروختم به زندان بازگردم و خودم را در ماجرای کلاهبرداری بیگناه نشان دهم اما نشد.

    یعنی قصد فرار از ایران را نداشتی؟!

به آن فکر کرده بودم البته باید وثیقه گذار را راضی می کردم.

    یعنی پلیس متوجه کلاهبرداری تو نمی‌شد؟

به این موضوعات فکر نکردم و فقط به دنبال یک راه حل برای رسیدن به پول و آزادی بودم.

    پشیمانی؟

بله، ولی دیگر برای پشیمانی دیر شده و باید از همان ابتدا مسیر درست را پیدا می‌کردم و در این مدت طمع و رویای یک شب پولدار شدن مرا به اینجا کشید.

بنا به این گزارش، علیرضا به دستور بازپرس شعبه 5 دادسرای ناحیه 33 تهران برای تحقیقات بیشتر و بررسی دیگر اقدامات تبهکارانه اش در اختیار ماموران اداره 13 پلیس آگاهی تهران قرار دارد.