جانشین استاندار سیستان و بلوچستان درباره اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر وجود ۴۰۰ تخت خالی در این استان گفت: یک بیمارستان ۱۲۰ تخت‌خوابی در زاهدان و یک بیمارستان ۲۳۰ تخت خوابی در سراوان داریم که تجهیز شده‌اند، اما به دلیل اینکه نیرو نداریم، این تخت‌ها هنوز فعال نشده است.

به گزارش ایسنا، علیرضا شهرکی گفت: روند بیماری کرونا در استان هنوز کاهشی نشده است و چند روزی است که میزان ابتلا به بیماری در استان نسبت به پیک‌های قبلی ۳ الی ۴ برابر شده است.

او با اشاره به میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: میزان فوت بیماران کرونایی در روز بین ۱۵ تا ۱۸ نفر متغیر است. میزان بستری‌ها نیز در این مدت نسبت به پیک‌های گذشته افزایش پیدا کرده است، البته ظرفیت خالی در استان وجود دارد و شرایطی فراهم شده که بیماری پشت در بیمارستان نماند.

ارتش به کمک بیماران کرونایی می‌آید

او ادامه داد: روز گذشته با مجموعه ارتش توافقی کردیم و قرار شد نیروی زمینی ارتش نیروی لازم برای فعال شدن بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی در زاهدان را در اختیار قرار دهد تا بتوانیم از این ظرفیت نیز استفاده کنیم. در حال حاضر نیز هیچ بیماری در پشت در بیمارستان نمانده است و آماده ارائه خدمت به همه مردم در جای جای استان هستیم.

شهرکی درباره کمبود دستگاه‌‌های اکسیژن‌ساز یادآور شد: دستگاه‌های اکسیژن ساز به اندازه نیاز بیمارستان تامین شده است. یکی از دغدغه‌های ما مخازن تامین اکسیژن بود که در روز گذشته با مجموعه ارتش و ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) توافقاتی داشتیم  و مقرر شد تا ۵ مخزن از طریق ارتش خریداری و به ما ملحق می‌شود و این مشکل ما نیز برطرف خواهد شد.

او ادامه داد: این کارهای اجرایی ممکن است تا ۷۲ ساعت زمان ببرد تا به نتیجه مطلوب برسیم، اما در حال حاضر با توجه به ظرفیت‌هایی که در بیمارستان‌ها ایجاد کرده‌ایم هیچ دغدغه‌ای نداریم.