رئیس پلیس کشور در خصوص خودروهای بدون پلاک و پلاک مخدوش گفت: این‌گونه خودروها و خودروهایی که شیشه دودی دارند باید متوقف و اعمال قانون شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا اظهار کرد: نظارت از مجموعه‌ها حرکت خوبی است، هم برای رده بازرسی شونده و هم برای رده بازدیدکننده، خصوصاً از زمانی که اعلام می‌شود از یگانی بازرسی به عمل خواهد آمد تا زمانی که بازرسی صورت می‌پذیرد، مجموعه خود را آماده می‌کند و کارهای عقب‌افتاده‌شان را جبران می‌کنند.

پلیس راهور و قضاوت‌های ناروا

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: در بازرسی‌ها معایب، محاسن و نواقص مشخص می‌شوند و اثر خوبی را در مجموعه در بردارد. بارها در جلسات اعلام کرده‌ایم، هر موقع نهادهایی مثل ستاد کل، بازرسی کل کشور و...  خواستند از ناجا بازرسی کنند، ما استقبال می‌کنیم.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمع‌بندی‌ها به نفع سازمان است. در نیروی انتظامی تنوع مأموریت بسیار زیاد است و وقتی بازرسان از مجموعه ناجا بازرسی می‌کنند، به میزان فعالیت و عملکرد این نیروی خدمتگزار پی می‌برند.

فرمانده ناجا ضمن تقدیر و تشکر از رئیس پلیس راهور ناجا و همکارانشان اظهار داشت: حقیقتاً پلیس راهنمایی و رانندگی اقدامات بزرگی را انجام داده است. نوع کار راهور، کار سخت و اثرگذاری است و همواره در طول شبانه‌روز مورد قضاوت مردم قرار دارد.

سردار اشتری در خصوص رضایت‌مندی مردم از عملکرد پلیس راهور گفت: مردم به پلیس راهور اظهار علاقه می‌کنند و این‌جانب در نظرسنجی‌ها رضایت مردم را از عملکرد پلیس راهور به‌وضوح می‌بینم و قطعاً این خدمات برای کارکنان نیز در زندگی شخصی‌شان برکات زیادی خواهد داشت.

خدمات‌رسانی باید سریع و روان باشد

سردار حسین اشتری در ادامه در خصوص هوشمند سازی در رده‌های پلیس نیز گفت: یکی از این رده‌ها، پلیس راهنمایی و رانندگی است که موضوعاتش خدماتی و موردنیاز مردم است، پس باید با سرعت بیشتری حرکت کنیم و قطعاً نتیجه آن آورده خوبی برای سازمان خواهد داشت.

این مقام انتظامی با تأکید بر اولویت‌بندی در پشتیبانی از مأموریت‌ها بیان کرد: در حال حاضر اولویت پشتیبانی و نیازمندی‌ها، باید هوشمند سازی پلیس باشد، سه درگاه پلیس راهور، پلیس آگاهی و گذرنامه در اپلیکیشن «پلیس من» پیاده سازی شده است و چنانچه مردم بتوانند با این سامانه ارتباط بگیرند، با یک تحول سیستمی بزرگ در ناجا روبه‌رو خواهیم شد.

او گفت: سهم دستگاه‌ها در اجرای کار باید مشخص شود و باید از هر دستگاهی برابر سهم و تعهداتش در اجرای پروژه‌ها مطالبه گری  کنیم و از وزرا بخواهیم که بیشتر همراهی کنند.

سردار اشتری در زمینه ارائه خدمات به مردم افزود: خدمات باید سریع و روان باشد مانند سامانه نوبت‌دهی اینترنتی.

فرمانده ناجا همچنین در خصوص آموزشگاه‌های رانندگی تصریح کرد: باید نظارت‌ها در این آموزشگاه‌ها بیشتر شود، ما منبع درآمدی را آماده کرده‌ایم و تعدادی نیز از این طریق امرارمعاش می‌کنند، ولی باید به‌صورت مستمر بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشیم.

ترخیص خودروهای رسوبی  با تسهیلات ویژه

او در خصوص ترخیص خودروهای رسوبی نیز بیان کرد: طرح ویژه آزادسازی و ترخیص خودروهای رسوبی در پارکینگ‌ها به مدت دو ماه اجرا خواهد شد.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به اجرای طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی در سراسر کشور گفت: در راستای افزایش رضایتمندی مردم و ارائه خدمات، تسهیلات ویژه‌ای از سوی پلیس در نظر گرفته‌شده، که با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم، وسایل نقلیه که در حال حاضر وسیله امرارمعاش و استفاده مالکان است تحویل آنان شود و کلیه جرائم خودروها اگر مربوط به سال ۹۹ به قبل بوده به اصل خود برمی‌گردد و هزینه پارکینگ با تعرفه و نرخ مصوب سال ۱۳۹۴ محاسبه خواهد شد و همچنین می‌توانند جریمه‌های خود را تا یک سال به‌صورت قسطی پرداخت نمایند، در این طرح هیچ الزامی برای پرداخت عوارض شهرداری و عوارض آزادراهی نیست و فعلاً برای ترخیص خودرو معاینه فنی نیاز نیست.

جریمه خودروهای خاطی

این مقام ارشد انتظامی در خصوص خودروهای بدون پلاک و پلاک مخدوش گفت: این‌گونه خودروها و خودروهایی که شیشه دودی دارند باید متوقف و اعمال قانون شوند، چون در صورت عدم برخورد زحمات همکاران ما را زیر سؤال خواهند برد.

فرمانده ناجا در پایان در خصوص تأمین معیشت کارکنان بیان داشت: هرچقدر می‌توانید نیازهای اولیه کارکنان را برآورده کنید، که مهم‌ترین نیاز در این مرحله، تأمین مسکن است. همچنین می‌بایست به خانواده شهدا، متوفیان و بازنشستگان توجه بیشتری شود.