استاد شجریان همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه

بیمارستان جم با انتشار اطلاعیه‌ای بر ضرورت تداوم حضور استاد محمدرضا شجریان در بخش مراقبت‌های ویژه تاکید کرد.  در بیانیه بیمارستان جم که روز سه شنبه و در تشریح آخرین وضعیت استاد محمدرضا شجریان انتشار یافته، آمده است: در ادامه اطلاع رسانی به مردم هنر دوست ایران به‌استحضار می‌رساند شرایط بالینی ایشان در حال حاضر به دلیل ترشحات ریوی مجددا به دستگاه ونتیلاتور (کمک تنفسی) وصل شده است. در این بیانیه تصریح شده است:‌ ولی شرایط قلبی، ریوی و کلیوی ایشان پایدار است و جهت مراقبت بهتر و بیشتر نیازمند مراقبت های ویژه هستند.

استاد محمدرضا شجریان در روزهای اخیر به علت بروز مجدد اختلالات ریوی ناشی از بیماری قلبی در بیمارستان جم تهران بستری شده و بامداد روز جمعه دوم اسفند همایون شجریان فرزند وی با انتشار تصویری از نمایشگر علایم حیاتی پدر از دوستداران وی رفع نگرانی کرد. استاد محمدرضا شجریان برجسته‌ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی کشور است و از وی با عنوان «خسرو آواز ایران» یاد می شود. وی نوروز ۹۵ با انتشار ویدئویی ضمن تبریک سال نو، از ابتلای خود به بیماری سرطان خبر داد و پس از آن تاکنون تحت‌نظر پزشکان به مداوا مشغول است.

    

تعطیلی مدارس تا ۱۵ فروردین صرفاً یک پیشنهاد بود

وزیر آموزش ‌وپرورش در پاسخ به اینکه آیا تعطیلی مدارس تا ۱۵ فروردین صحت دارد؟ اظهار کرد: نخیر، ما در تعطیلات، تابع سیاست‌ها و صلاح‌دید وزارت بهداشت هستیم و اگر در منطقه و استانی وزارت بهداشت تشخیص بدهد که تعطیلی ضرورت دارد ما حتماً این کار را انجام خواهیم داد. تعطیلی مدارس تا ۱۵ فروردین صرفاً پیشنهاد کمیسیون آموزش مجلس بود.  به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی درباره اعلام اخباری از سوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درباره تعطیلی مدارس تا پایان تعطیلات نوروزی گفت: آن‌ها پیشنهادی تهیه و به رئیس مجلس داده‌اند. موضوع تخصصی و در صلاحیت وزارت بهداشت است که تشخیص بدهد چه نوع اجتماعاتی خطرناک است و آیا مدارس باید تعطیل شوند یا خیر؟. او افزود: این روزها برخی مناطق به علت توصیه‌ها تعطیل‌شده‌اند، اما ازاین‌پس منحصراً از مسیر وزارت بهداشت و اعلام ضرورت از سوی آن‌ها، تعطیلی را اعلام خواهیم کرد. وزیر آموزش‌وپرورش درباره اینکه آیا کلاس‌های جبرانی برگزار می‌شود یا سال تحصیلی با تأخیر تمام می‌شود؟ بیان کرد: ما برای اینکه شرایط تحصیل را تأمین کنیم اگر درجایی تعطیلات بلندمدت‌تری نیاز بود برای جبران فرصت ازدست‌رفته از روش‌های مجازی استفاده می‌کنیم. گروهی را مأمور کردیم تا آخر این هفته این کار را انجام بدهند و زمینه آموزش مجازی را فراهم کنند. اگر ادامه تعطیلی لازم بود از طریق فضای مجازی آموزش غیرحضوری را در دستورکار داریم.

    

آخرین وضعیت زلزله‌زدگان در استان آذربایجان غربی

سخنگوی سازمان امداد و نجات آخرین وضعیت زلزله‌زدگان در استان آذربایجان غربی را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، مصطفی مرتضوی درباره آخرین جزییات امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده در خوی گفت: درمجموع در این منطقه ۱۰۹ نفر به دلیل وقوع زمین‌لرزه روز یکشنبه دچار مصدومیت شده‌اند که ۷۷ نفر به مرکز درمانی منتقل‌شده‌اند و ۳۳ نفر به‌صورت سرپایی درمان شده‌اند.

او ادامه داد: همچنین برای ۱۴۵۰۰ نفر اسکان اضطراری فراهم‌شده است و ۳۶۰۷ تخته چادر، ۲۲۴ تخته پتو و ۱۶۸۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته توزیع‌شده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات بابیان اینکه ۵۵ تیم شامل ۲۶۰ نفر در این عملیات حضور داشتند، تصریح کرد: یک بالگرد و ۷۴ دستگاه خودروی امدادی در این منطقه مستقرشده‌اند. همچنین ۴۶ روستا تحت تأثیر زلزله بوده‌اند که به ۲۶ روستا امدادرسانی شده است.