سخنگوی وزارت خارجه:

مستندات سانحه هوایپمای اوکراینی به تدریج منتشر می‌شود

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه در بخشی از مصاحبه با روزنامه «وچرنی لیست» کرواسی درباره سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: نمی‌خواهم بگویم این اتفاق عادی است، اما نتیجه خطای انسانی بود. آنچه در شرایط فوق‌العاده اخیر اتفاق افتاده، نتیجه خطای اپراتور بود. سایر مستندات این موضوع به تدریج منتشر می‌شود. وی با بیان اینکه اکثر مسافران کشته شده ایرانی هستند. در واقع ما هستیم که بیشترین صدمه و غم را داریم. کانادایی‌ها و ایرانی‌هایی بودند که تابعیت کانادا را دارند.

    

انصراف ۲۳۸ داوطلب انتخابات مجلس در استان تهران

به گزارش ایسنا، شکرالله حسن بیگی، رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت:۲۳۸ نامزد در سطح استان تهران تا شب گذشته(دوشنبه شب) از ادامه رقابت انتخاباتی برای مجلس یازدهم انصراف داده‌اند. وی با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه ۲۴ بهمن مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی همزمان در سراسر کشور آغاز شده است، افزود: از همه نامزدهای انتخابات می‌خواهیم از فرصت تبلیغات تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه اول اسفند برای معرفی خود و افزایش شور و نشاط انتخاباتی استفاده کنند. گفتنی است، شورای نگهبان صلاحیت ۱۵۷۶نفر در استان تهران را برای  انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید کرده بود.

    

از سوی شورای نگهبان صورت گرفت؛

تکذیب تایید صلاحیت تعدادی از نمایندگان رد صلاحیت شده

در پی انتشار اخباری مبنی بر تایید صلاحیت تعدادی از نمایندگان رد صلاحیت شده مجلس، شورای نگهبان اعلام کرد: اخبار مربوط به تایید صلاحیت تعدادی از نمایندگان رد صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی کذب است و نظر شورای نگهبان درباره نمایندگان رد صلاحیت شده تغییری نکرده است.

    

تنها رقیب آیت‌الله یزدی در قم:

مردم حواس‌شان باشد انتخابات قم بین شاگرد و استاد است

حجت‌الاسلام رضا پورصدقی، کاندیدای 35 ساله مجلس خبرگان از قم درباره رقابت خود با آیت‌الله یزدی گفت: اینکه برخی مطرح می‌کنند که شورای نگهبان، انتخابات را مهندسی کرده تا انسان ناشناخته‌ای در برابر شخصیت بزرگی قرار گیرد واقعا صحت ندارد. بنده هیچوقت خود را رقیب آیت‌الله یزدی نمی‌دانم که در برابر ایشان بایستم چرا که این کار را بی‌ادبی می‌دانم، رقابت هست اما یک وظیفه مهمی در زمینه احترام به بزرگان داریم. وی افزود: انتخابات خبرگان قم انتخاباتی بین استاد و شاگرد است، حواس مردم باید به این نکته باشد. همچنین مجلس خبرگان شأنیت و وزانت خاص خود را می‌خواهد و این باید مورد توجه باشد.

    

عارف:

اگر یک لیست از سوی جبهه اصلاحات داده می‌شد، زیباتر بود

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس در نشست خبری خود و اعضای لیست «ائتلاف برای ایران»، گفت: راهبرد ما در دهه ۹۰ اجماع‌سازی است که در همین راستا بنا شد در تهران لیست ندهیم، اما احزاب به دلیل حق و حقوق شخصی لیست بدهند چه بسا اگر یک لیست از سوی جبهه اصلاحات داده می‌شد زیباتر بود. حرف آخر را مردم می‌زنند ما به نظر آنان احترام می‌گذاریم، حضور جدی برای ما یک پیروزی است. وی همچنین اظهار کرد: ما قصد داشتیم که لیستی را برای انتخابات بدهیم اما روند تایید صلاحیت‌ها مسائل دیگری را رقم زد.