رئیس پلیس تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ متهمی را هنگام دستگیری مورد ضرب و شتم قرار نمی‌دهیم

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: هیچ متهمی را هنگام دستگیری مورد ضرب و شتم قرار نمی‌دهیم.

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره خبر ضرب و شتم یکی از دانشجویان هنگام دستگیری گفت: این موضوع کاملا کذب است. وی خاطرنشان کرد: امروز دیگر دوره ضرب و شتم گذشته است، اگر متوجه شویم که چنین کاری از سوی ماموران برای هر متهمی انجام‌شده، به شدت برخورد خواهیم کرد.

    

۲میلیون دیابتی در کشور از بیماری خود بی‌خبرند

حدود 5میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند که حدود ۲میلیون نفر از آنها از بیماری خود خبر ندارند. به گزارش ایرنا، شهرزاد غیاثوندیان، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به ازای هر ۵۰۰نفر یک نفر در کشور به عنوان آموزش دهنده جهت پیشگیری و مقابله با دیابت نیاز است. او اظهار کرد: با توجه به آمار مبتلایان به دیابت به ۱۰هزار نفر پرستار در کشور احتیاج است که طبق برنامه‌های آموزشی در سطوح و عرصه‌های مختلف همچون درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مطب و سایر مراکز درمانی و اجتماعی اطلاعات لازم در مورد دیابت را ارائه دهند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۱درصد جمعیت بالای ۲۵ سال در کشور به دیابت مبتلا هستند که در این میان تعداد افراد مبتلا به دیابت نوع دو بسیار قابل توجه‌تر از مبتلایان به دیابت نوع یک است. از آمار یاد شده ۱۰ درصد را مردان و ۱۱.۵ درصد را زنان تشکیل می‌دهند. در گذشته آمار ابتلا به دیابت در روستاها و شهرهای بزرگ بسیار متفاوت بود، اما اکنون در روستاها نیز 8 درصد جمعیت بالای ۲۵ سال دیابت دارند که این عدد حاکی از رشد ۱۲ درصدی ابتلا به دیابت در روستاها در سالیان اخیر است. در این میان سهم پایتخت‌نشینان از آمار ابتلا به دیابت، ۱۲.۸ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال است.