واکنش آیت‌الله مصباح به ائتلافی که نشد!

حمایت پدر معنوی از پسران «پایداری»

خبرگزاری فارس از قول یک عضو جبهه پایداری بدون آنکه نامی از او ببرد، نوشت: «شامگاه روز یکشنبه آیت‌الله مصباح یزدی خطاب به اعضای شورای جبهه پایداری فرمود: "وقتی سیاسیون ما هنوز به رشد لازم برای تعامل صحیح نرسیده‌اند، شما راه منطقی و شرعی خود را ادامه دهید و از انگ‌های سیاسی نترسید." سه روز قبل نیز متنی از آیت‌الله مصباح در سایت و کانال ایشان منتشر شد، بدین شرح: "باسمه تعالی روشی که جبهه پایداری برای انتخاب نامزدها به کار گرفته، روشی منطقی و مشروع است."»

 گفتنی است در جریان تعیین لیست برای انتخابات مجلس یازدهم، جبهه پایداری حاضر به ائتلاف با سایر اصولگرایان نشد.

    

چمران:

لیست جدید دادن هنر نیست

مهدی چمران، عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در این روزها که ارائه لیست‌‌های متنوع و گیج‌کننده، به صورت فراگیر و شاید برای عده‌ای تکلیف و یا به مثابه هویت سیاسی تبدیل شده است، می‌توان افراد یا گروه‌های سیاسی را آزمود. دادن یک فهرست جدید هنر نیست، پاشیدن تخم ناامیدی هنر نیست، دست یازیدن به یک مجلس قوی و توانمند برای رسیدن به «ایران سربلند» مهم است که نتیجه این لیست‌های مختلف چیزی جز شکست نیست.» وی همچنین تاکید کرد که لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، «فصل‌الخطاب» است.

    

سومین لیست اصلاح‌طلبان هم آمد

اعتمادآنلاین نوشت: «لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان با عنوان «یاران اصلاحات» و سرلیستی مجید انصاری برای انتخابات مجلس یازدهم منتشر شد.» پیش از این دو لیست دیگر از سوی اصلاح‌طلبان منتشر شده بود که یکی از آنها متعلق به حزب کارگزاران سازندگی و دیگری مربوط به ائتلاف هشت حزب اصلاح‌طلب بود که در پی ائتلاف با یکدیگر، یک لیست واحد منتشر کرده‌اند. در این دو لیست نیز نام مجید انصاری در صدر است.

    

لاریجانی در دمشق بیان کرد؛

تمایل تجار ایرانی به همکاری در بازسازی سوریه

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که به لبنان و سوریه سفر کرده است، در کنفرانس خبری در دمشق، در پاسخ به پرسش تلویزیون سوریه درباره نقش ایران در بازسازی سوریه و چالش‌های احتمالی پیش‌رو، گفت: همکاری اقتصادی ایران و سوریه از یکی دو سال پیش شروع شده و برخی مسائل نیز مربوط به سال‌ها پیش بوده است. وی افزود: برای بازسازی سوریه و  گسترش روابط اقتصادی،  تجار ایرانی مایلند که با تجار سوری همکاری کرده و حتی برخی از صنعتگران ایران می‌توانند در سوریه سرمایه‌گذاری کنند.

    

اتریش هشدار برای سفر به ایران را لغو کرد

سفیر اتریش در ایران از کاهش ریسک سفر به ایران برای اتباع کشورش خبر داد. به گزارش ایسنا، اشتفان شولتز، سفیر اتریش در ایران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «اتریش پس از ارزیابی‌ مجدد و اساسی شرایط امنیتی، تذکرهای سفر به ایران را کاهش داده و هشدارهای عمومی برای اجتناب از سفرهای کم اهمیت به ایران را لغو کرده است. این تصمیم هم‌چنین در راستای ارتباطات و تجارت بین جامعه مدنی دو طرف موثر خواهد بود.» این هشدارها در پی افزایش تنش میان ایران و آمریکا پس از ترور سردار سلیمانی و همچنین سرنگونی هواپیمای اوکراینی در ایران داده شده بود.

    

آزادی شهروند ایرانی بازداشت شده در آلمان

به گزارش ایسنا، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه گفت: در پی سلسله رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک و با همکاری موثر قوه قضائیه و سازمان اطلاعات سپاه، آقای احمد خلیلی شهروند ایرانی که به بهانه نقض تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا و به درخواست دادستانی این رژیم در آلمان بازداشت شده و در معرض استرداد به آمریکا قرار داشت، یکشنبه‌شب آزاد و به همراه وزیر امور خارجه به میهن بازگشت.