وجود ۵.۵ میلیون خانوار تک نفره در ایران

رئیس گروه توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۵.۵ میلیون خانوار تک نفره در ایران زندگی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، معصومه توکلی با اشاره به این‌که خانوارهای تک نفره درنتیجه برنامه‌ریزی‌های نادرست به وجود آمده‌اند، گفت: افرادی که به شکل انفرادی زندگی می‌کنند یک خانوار تک نفره به شمار می‌آیند و الصاق لفظ خانواده به این افراد صحیح نیست.

توکلی تصریح کرد: عدم پیشگیری از وقوع حوادث مختلف و ناکارآمد بودن سیستم امداد تا موضوعاتی مانند طلاق و فوت و مشکلات اقتصادی مهم‌ترین دلایل شکل‌گیری خانوارهای تک نفره محسوب می‌شوند.

او اضافه کرد: خانوارهای تک نفره در بافت جامعه همیشه در معرض آسیب‌های بیشتری قرار می‌گیرند، این نهادهای حمایتی باید توجه ویژه‌ای را به این افراد داشته باشند.

    

پایان رضایت‌بخش قرنطینه دانشجویان ایرانی

وزیر بهداشت گفت: تمام آزمایش‌هایی که در طول دوران مراقبت از دانشجویان قرنطینه شده انجام داده بودیم، منفی بود و نشان از عدم آلودگی آن‌ها به ویروس کرونای جدید داشت و با گواهی سلامتی که به آن‌ها اهدا می‌کنیم، به کانون خانواده‌های خود برمی‌گردند.

به گزارش فارس، سعید نمکی اظهار کرد: خوشبختانه مجموعه وزارت بهداشت در کنار سایر بخش‌ها ازجمله وزارت امور خارجه توانست با مراقبت‌های بهداشتی بسیار خوب، از این دانشجویان پذیرایی کند و نیروهای بهداشتی، درمانی و اورژانس در این حرکت، ایثارگرانه و جهادی کارکردند که از تلاش همه آن‌ها تقدیر می‌کنم.