سخنگوی دولت:

نباید به افراد ترنسکشوال  نگاه منفی داشته باشیم

سخنگوی دولت با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد، میانجی‌های اجتماعی هستند، گفت: نباید به افراد ترنسکشوال نگاه منفی داشته باشیم. به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در حاشیه بازدید از چهار مرکز جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها که از افراد بهبود یافته از اعتیاد و کارتن‌خوابی نگهداری می‌کنند، درباره مرکز ترنسکشوال گفت: تلاش می‌کنیم در مدت زمان کوتاهی محلی برای سرای میلاد که مخصوص افراد ترنسکشوال است، آماده شود. سخنگوی دولت تصریح کرد: مشکل این افراد نیز یک موضوع جدی است. ما نباید با همه افرادی که می‌خواهند تغییر جنسیت بدهند با برچسب و انگ برخورد کنیم بخشی از این افراد مشکلشان یک بیماری است و باید به این موضوع به عنوان یک بیماری نگاه کنیم و از آن دید منفی که ممکن است برخی به افراد ترنسکشوال دارند نباید داشته باشیم البته ناهنجاری و بی‌هنجاری در همه حوزه‌ها هست. در این حوزه هم ممکن است گاهی ناهنجاری رخ دهد، اما بنای ما این است که به معالجه این افراد کمک شود. وی با اشاره به کمک دولت برای درمان این افراد خاطرنشان کرد: ما در سال‌های گذشته سعی کردیم هزینه جراحی و درمان  افرادی که تشخیص دادیم بیمار هستند توسط دولت و از طریف سازمان بهزیستی پرداخت شود و به جراحی افرادی که تشخیص داده شد باید حتما تغییر جنسیت بدهند، کمک کنیم.

    

وزیر بهداشت:

هیچ موردی از ابتلا به کرونا ویروس در کشور نداریم

وزیر بهداشت گفت: ویروس کرونای جدید، مردم مناطق زیادی از دنیا را دچار نگرانی کرده و خوشبختانه با لطف خدا، هوشمندی بالای مردم ایران و مراقبت شبانه‌روزی همکاران ما در وزارت بهداشت در مبادی ورودی و استان‌های کشور، تا این لحظه هیچ موردی از ابتلا به کرونا ویروس جدید در کشور نداشته‌ایم.  به گزارش ایلنا، سعید نمکی در حاشیه آیین افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان بوشهر در شهرستان جم، افزود: تعدادی از دانشجویان ایرانی که در شهر ووهان چین گرفتار بودند و مصیبتی برای ما و خانواده‌های‌شان بود را به کشور بازگرداندیم و آنها تحت‌قرنطینه و مراقبت‌های لازم هستند.

تمام آزمایش‌های اولیه از این دانشجویان نیز حاکی از عدم آلودگی آنها به کرونا ویروس جدید است و این آزمایش‌ها هر روز تکرار می شود تا بتوانیم در پایان 14 روز، آنها را صحیح و سالم به خانوادهایشان تحویل دهیم.  وی افزود: دیروز نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران از محل قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از چین بازدید داشت و اقرار کرد که هم نظام بهداشتی ایران، بسیار مقتدر و مسلط است و هم اینکه تا این لحظه، هیچ موردی از کرونا ویروس جدید در ایران گزارش نشده و وی روش قرنطینه و مراقبت از دانشجویان در ایران را به‌شدت تایید کرد.

    

بازداشت مدیر یک هتل و چند سفره‌خانه معروف  

مدیر یک هتل معروف و چند سفره‌خانه با دستور دادسرای جرایم امنیت اخلاقی تهران بازداشت شدند. به گزارش تسنیم، مدیر هتل فردوسی و مدیر داخلی رستوران این هتل، به واسطه بی‌مبالاتی در جریان اختلاط و رقص زن و مرد در این مکان، بازداشت شدند. همچنین مدیران و خوانندگان دو سفره‌خانه‌ شبستان و دیوان به دلایل فوق و هنجارشکنی دستگیر شدند. انتشار فیلم‌هایی در فضای مجازی که نشان می‌داد عوامل رستوران ترمه هتل فردوسی و سفره‌خانه‌های شبستان و دیوان با فراهم آوردن فضای مغایر با شئون دینی، باعث اهانت به قوانین و حدود اسلامی شده‌اند، برای مدیران این اماکن دردسرساز شد.