خروج یک هواپیمای مسافربری از باند در فرودگاه ماهشهر

هواپیمای شرکت هواپیمایی کاسپین صبح روز گذشته از باند فرودگاه در ماهشهر خارج شد. به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هواپیمای مسافربری شرکت کاسپین به شماره پرواز ۶۹۳۶ که از تهران در حال فرود در فرودگاه ماهشهر بود حدود ساعت ۶:۳۵ دقیقه صبح دیروز به علت باز نشدن چرخ‌های هواپیما به بلوار فرودگاه برخورد کرد و از باند فرودگاه خارج شد. رضا جعفرزاده اضافه کرد: خوشبختانه حال همه مسافران هواپیما خوب است و موضوع و علت حادثه در دست بررسی است. همچنین مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور، با اشاره به حادثه رخ‌داده برای این هواپیما در فرودگاه ماهشهر، گفت: پرواز صبح دوشنبه تهران - ماهشهر، هیچ مصدومی نداشته است. او نیز از علت بروز این حادثه اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود: گزارشی از مصدوم شدن مسافران این پرواز نداشته‌ایم.

    

آمادگی کشور برای پیشگیری از ویروس کرونا

وزیر بهداشت گفت: از زمان اعلام بروز مواردی از کرونای جدید در چین، نیروهای بهداشتی در فرودگاه‌ها و مبادی ورودی از چین مستقر شدند. به گزارش ایلنا، سعید نمکی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، در خصوص ویروس کرونا بیان کرد: از زمان اعلام بروز مواردی از کرونای جدید در چین، نیروهای بهداشتی در فرودگاه‌ها و مبادی ورودی از چین مستقر شدند و امروز نیز از وزارت امور خارجه خواستیم لغو ویزا برای چینی‌ها اعمال شود و دریافت ویزای شهروندان چین به دریافت کارت تندرستی مقید شود. او اضافه کرد: قدرت کشندگی ویروس کرونا از آنفلوانزای H1N1 کمتر است، اما میزان سرایت بالایی دارد، بااین‌حال تاکنون هیچ موردی از این بیماری را در کشور نداشته‌ایم. وزیر بهداشت بیان کرد: ویروس کرونا در سال ۲۰۰۲ تحت عنوان سارس، مرگ‌ومیر قابل‌توجهی داشت و در سال ۲۰۱۲ نیز تحت عنوان مرس از عربستان شایع شد.

    

آخرین وضعیت پرونده کیک‌های آلوده

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا آخرین وضعیت پرونده کیک‌های آلوده به قرص را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، سردار مسعود زاهدیان در حاشیه همایش سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا  گفت: این موضوع دیگر در حوزه‌ی پلیس مبارزه با مواد مخدر پیگیری نمی‌شود و پلیس آگاهی مأموریت رسیدگی به آن را برعهده دارد. او ادامه داد: در بررسی‌هایی که ما انجام دادیم مشخص شد که این قرص‌ها در مرکز تولید وارد کیک‌ها نشده و در این زمینه جرمی رخ نداده است. 

    

امدادرسانی به یک هزار و ۸۵۵ سیل‌زده در 8 استان

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از ارائه خدمت امدادگران به یک هزار و ۸۵۵ نفر از هم‌وطنان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی در هشت استان طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد. به گزارش ایرنا، حامد سجادی گفت: ۳۳ شهر و روستا در هشت استان بوشهر، خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در این مدت متأثر از سیل و آب‌گرفتگی بوده است. او به انتقال ۱۳ نفر از متأثران از سیل به مناطق امن اشاره و اظهار کرد: همچنین از ۴۲ واحد مسکونی سیلاب تخلیه شد و امدادگران به ۶۳ تن از سیل‌زده‌ها خدمات اسکان اضطراری دادند. معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به فعالیت ۳۸ تیم شامل ۱۹۲ امدادگر و نجات گر، گفت: ۶۵۰ تخته پتو، ۲۴ دستگاه چادر، ۲۸۵ تخته موکت، ۹۴۳ کیلوگرم نایلون، ۱۵۹ بسته غذایی، یک هزار و ۱۶۳ قوطی کنسرو، ۶۶ کیلوگرم خرما، یک هزار و ۲۶۴ کیلوگرم برنج و ١٢۵ کیلوگرم حبوبات میان متأثران از سیل و آب‌گرفتگی توزیع‌شده است.