معاون اول رییس‌جمهور گفت: ما نمی‌خواهیم که برجام را به هم بزنیم و رسماً اعلام کردیم که اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند ما نیز تعهدات خود را کاهش خواهیم داد. علاوه بر این شرایط اقتصادی در حال حاضر بسیار سخت است و در سال ۹۰ و سال ۹۷ تا ۹۸ تورمی‌ داشتیم که قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش، افزود: در حال حاضر بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها علیه کشور ما اعمال می‌شود از این رو شرایط دشواری را می‌گذرانیم. آمریکا حتی به یک کاپیتان کشتی حامل نفت باج داد که کشتی را به جایی که قرار است انتقال یابد نبرد و به جای دیگری منتقل کند که خودش می‌خواهد این اتفاقات عجیبی است که در تاریخ بین‌الملل در حال رخ دادن است.

وی ادامه داد: امروز هیچ کالایی نیست که ما نتوانیم آن را وارد یا حتی صادر کنیم در حالی که منبع مهم بودجه دولت نفت خام است.

مردم عصبانی شدند

معاون اول رئیس‌جمهوری، با تاکید بر اهمیت شفافیت در مواجهه مسئولان با مردم اظهار کرد: هر کسی در هر مسئله ای پنهان کاری کند ضرر کرده است یکی از بزرگترین ضربه‌هایی که در ماجرای سقوط هواپیما اوکراینی بیش از سقوط آن و کشته شدن ۱۷۶ نفر آدم محترم که مسافران هواپیما بودند، متحمل شدیم این بود که علت اتفاق را چند روز مبهم گذاشتیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این که مردم بعد از آن ماجرا خیلی عصبانی شدند که چرا دو سه روز به آنها واقعیت گفته نشد، خاطرنشان کرد: شفافیت با مردم مهمترین کاری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.