توزیع ۲۵ درصدی اعتبارات سرانه مدارس

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت سرانه مدارس گفت: وزارت آموزش و پرورش از ۳۳۸ میلیارد تومانی که به عنوان سرانه پیش‌بینی شده، تاکنون توانسته تنها ۲۵ درصد آن را دریافت کند که آن هم به استان‌های محروم پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محسن حاجی میرزایی درباره اجبار برخی مدارس برای دریافت کمک به مدرسه و اقداماتی چون گرو نگه داشتن کارنامه برای پرداخت این هزینه به بهانه هزینه‌های آب، برق و گاز، اظهار کرد: معافیت مدارس از پرداخت بهای آب و، برق و گاز در مجلس تصویب شده و کسی حق ندارد برای این موارد هزینه‌ای از مدارس دریافت کند. تنها قید و تاکید این قانون، رعایت الگوی مصرف است.

او افزود: رقمی که برای سرانه پیش‌بینی شده ۵۵ هزار تومان است، اما در بودجه ۲۵ هزار تومان دیده می‌شود و عملا  ۱۲ هزار تومان تخصیص و ابلاغ می‌شود که آن هم به همه استان‌ها داده نشده است. 

    

واکسیناسیون بیش از۱۶هزار کودک خارجی در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۱۶ هزار و 500 کودک خارجی زیر ۵ سال در طرح واکسیناسیون فلج اطفال دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، واکسینه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دکتر هاشمی شهری افزود: در طرح واکسیناسیون فلج اطفال کودکان زیر ۵ سال اتباع بیگانه در کنار ۲۲۵ هزار کودک ایرانی در ۵ شهرستان زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

۳ کشور نیجریه، پاکستان و افغانستان بیشترین آمار فلج اطفال دنیا را دارند، و با توجه به ترددهای مرزی اتباع کشورهای پاکستان و افغانستان با کشورمان و احتمال انتقال این ویروس، هر سال در دو مرحله این طرح  اجرا می‌شود.

    

تصادف زنجیره‌ای 30 خودرو در سبزوار

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار گفت: در حادثه تصادف زنجیره‌ای بیش از 30 خودروی سواری و کامیون در جاده سبزوار- نیشابور 15 نفر مجروح شدند.

عباس کافی افزود: این حادثه صبح سه شنبه اول بهمن در کیلومتر پنج جاده سبزوار- نیشابور رخ داد که ماموران اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و مصدومان این حادثه از طریق اورژانس هوایی و سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان امداد شهید بهشتی سبزوار اعزام شدند.