مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: بعد از گرانی بنزین رانندگان خودروهای آزادبَر که تحت‌پوشش سپند نیستند، از خانواده‌ها کرایه بیشتری درخواست کردند. ما به آزادبَرها دسترسی نداریم، زیرا طرف قرارداد مدرسه نیستند و فقط با خانواده‌ها ارتباط دارند.

 نورعلی عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به افزایش کرایه سرویس مدارس در برخی مناطق محروم کشور و ناتوانی خانواده دانش‌آموزان در پرداخت این هزینه‌ها گفت: ما برای جلوگیری از هر گونه مشکلات در روستاها کارگروه‌هایی را با مسئولیت معاونت استاندار تشکیل دادیم که همه تمهیدات در آنجا پیش‌بینی می‌شود. در همین کارگروه اعلام کردیم هر کسی در حوزه حمل و نقل حتی آنهایی که تحت پوشش نیستند، برای تخصیص سهمیه‌ای که پیش بینی شده، مدارک و معاینه فنی خود را در سامانه سپند بارگذاری کنند تا تحت پوشش شهرداری یا بخشداری قرار بگیرند و به آنها سهمیه پرداخت شود. البته پیش از گرانی بنزین ۵۰ درصد هزینه سرویس مدارس در مناطق روستایی توسط آموزش و پرورش پرداخت می‌شد.

وی ادامه داد: از هر استانی که به ما گزارش دهند، سریعا مسائل را به وزارت کشور منعکس می‌کنیم و آنها نیز اقدامات لازم را از طریق استانداری انجام می‌دهند. سرویس مدارس زیر نظر انجمن اولیا و مربیان است و اگر مشکلی در استان‌ها باشد، بلافاصله به ما گزارش داده می‌شود. علاوه بر این وزیر آموزش و پرورش دستور ویژه به مدیران کل استان‌ها داده که اگر احیانا موردی موجب ترک تحصیل دانش‌آموز می‌شود سریعا مورد پیگیری قرار بگیرد. عباسپور عنوان داشت: بعد از گرانی بنزین رانندگان خودروهای آزادبَر که تحت پوشش سپند نیستند، نگران شده و از خانواده‌ها کرایه بیشتری درخواست کردند. ما به آزادبَرها دسترسی نداریم، زیرا طرف قرارداد مدرسه نیستند و فقط با خانواده ارتباط دارند، اما به جهت اینکه برای خانواده‌ها و راننده‌های آزادبر مشکلی پیش نیاید، این فرصت در نظر گرفته شده تا در سامانه سپند ثبت‌نام کنند. در کنار آن برای دهیاری‌ها یک اعتبار ویژه در نظر گرفته شد تا در زمان مواجهه با مشکلات از این اعتبار استفاده کنند.

به عنوان مثال در یکی دو هفته قبل از طرف استان خوزستان مشکلاتی در این زمینه مطرح و بلافاصله در کارگروه استان مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به تاکید وزرات آموزش و پرورش ما مرتبا با استان‌ها در ارتباط هستیم تا مشکلاتشان را برطرف کنیم.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که در مناطق روستایی دور افتاده و محروم که دسترسی به اینترنت وجود ندارد، متقاضیان چطور باید در سامانه سپند ثبت نام کنند؟ گفت: متقاضیان اسامی‌شان را به آموزش و پرورش منطقه می‌دهند و بعد آموزش و پرورش منطقه ثبت نام را انجام می‌دهد.