کمپین‌های غیرقانونی در رصد پلیس پایتخت

فرمانده انتظامی پایتخت با تأکید بر اینکه پلیس بر فضای مجازی رصد دارد از برخورد با افرادی که اقدام به راه‌اندازی کمپین‌های غیرقانونی کنند، خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت، در خصوص رصد پلیس بر فضای مجازی و برخورد با افرادی که اقدام به تبلیغ و انتشار بیانیه‌هایی مبنی بر شرکت در تجمع‌های غیرقانونی می‌کنند، گفت: پلیس با رصد ویژه در فضای مجازی افرادی را که اقدام  به راه‌اندازی کمپین‌ یا دعوت در تجمعات غیرقانونی می‌کنند شناسایی کرده و به شدت با آنها برخورد می‌کند. فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: پلیس با هر گونه تخلف که در فضای مجازی رخ دهد اعم از فروش مواد مخدر، مسائل امنیتی، فروش سلاح و غیره که خارج از چارچوب قانون هستند، به شدت برخورد می‌کند.

    

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران خبر داد

شناسایی «آرامستان» جدید در تهران

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از جانمایی آرامستان‌ جدید در پایتخت خبر داد. ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد جانمایی آرامستان جدید در پایتخت با بیان اینکه بحث دفن اموات در کلانشهری به مانند تهران که جمعیتش در مرز ۱۰ میلیون نفر است؛ یک ضرورت است، گفت: مدیریت شهری به این نتیجه رسیده است که با توجه به ظرفیت باقی مانده در بهشت زهرا(س)،  قبل از  آنکه به وضعیت بحرانی در خصوص محل دفن اموات برسیم  و مجبور نشویم در دقیقه نود در مورد دفن اموات تصمیم گیری کنیم؛ می بایست مطالعات برای مکان یابی یک گورستان جدید در تهران آغاز شود. وی با بیان اینکه مطالعات برای مکان یابی گورستان جدید پایتخت آغاز شده و این موضوع در یک کارگروه در حال پیگیری است، افزود: یکی از ایده ها این است که با توجه به وسعت تهران یک گورستان کافی نیست و در مورد ایجاد چند آرامستان در تهران بحث شده که این پیشنهاد  نیز در حال بررسی است.

    

کاهش ۳۰ درصدی مرگ بر اثر بیماری‌های غیرواگیر تا ۱۴۰۴

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس سند ملی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، ایران باید تا سال ۱۴۰۴ تا میزان ۳۰ درصد از احتمال مرگ زودرس بر اثر این بیماری‌ها را کاهش دهد. به گزارش خبرگزاری ایرنا، افشین استوار درباره اقدامات ایران در زمینه کنترل و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر افزود: بیشتر برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت در گذشته در حوزه بیماری‌های واگیر اتفاق می‌افتاد و چند سالی هست که این سازمان تمرکز خود را بر بیماری‌های غیرواگیر گذاشته و همه کشورها را تشویق می‌کند تا به این سمت حرکت کنند. ایران نیز در همین مسیر در حال حرکت است. مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: بر اساس سند ملی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، باید تا سال ۱۴۰۴ میزان ۳۰ درصد از احتمال مرگ زودرس ناشی از بیماری‌های غیرواگیر در کشور کاهش پیدا کند. برای این موضوع باید کاهش ۳۰ درصدی مصرف نمک، کاهش ۳۰ درصدی مصرف دخانیات، کاهش ۲۰ درصدی کم تحرکی، کاهش ۲۰ درصدی بیماری‌های روانی اتفاق بیفتد و مصرف اسیدهای چرب ترانس نیز باید به صفر برسد. همچنین باید دسترسی به پزشک ۹۰ درصد و دسترسی به دارو به ۷۰ درصد برسد. از طرفی باید شیوع چاقی و دیابت هم متوقف شود.