اهتزاز بزرگترین پرچم یادبود شهید سلیمانی در برج میلاد

بزرگترین پرچم یادبود با تصویر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مجموعه برج میلاد به اهتزاز درآمد. به گزارش ایسنا، این پرچم با هدف گرامیداشت یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی و دلاورمردی های آن شهید برای حفظ خاک وطن به اهتزاز درآمد.  پرچم به اهتزاز درآمده در ابعاد ۹ در۱۶ متر در ضلع جنوب شرقی برج میلاد نصب شده است. بر اساس گزارش روابط عمومی برج میلاد، طراحی و اجرای بخش‌های هنری این پرچم توسط هنرمندان شناخته شده کشور صورت گرفته است.

    

یارانه داروهای خاص در دست بیمه‌ها هرز می‌رود 

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران، با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، خواستار پرداخت یارانه داروهای بیماران خاص به شرکت‌های تولیدی و واردکنندگان شد. به گزارش خبرگزاری مهر احمد قویدل، گفت: ادامه سیاست انتقال یارانه داروهای بیماران خاص به حساب سازمان‌های بیمه‌گر، لطمات جبران‌ناپذیری به بار خواهد آورد. او افزود: سازمان‌های بیمه‌گر طی چند سال گذشته اساساً اثبات کرده‌اند که ظرفیت انتقال این مسئولیت مهم را ندارند. بدهی‌های میلیاردی سازمان‌های بیمه‌گر به مراکز درمانی و داروخانه‌ها چرخه تأمین دارو را دچار مخاطراتی کرده است که بسیار نگران کننده است. مدیرعامل کانون هموفیلی ایران، ادامه داد: شرکت داخلی تولیدکننده فاکتور ۸ که در سایه تلاش متخصصان ایرانی، به تکنولوژی تولید این دارو دست یافته و قرار است در گام دوم با افزایش ۳۰ درصدی، ۶۰ درصد از نیاز بیماران هموفیلی را به فاکتور تأمین کند، بالغ ۶۵ میلیارد تومان از شرکت‌های پخش دارو مطالبه دارد که تسویه این مطالبات در گرو تسویه حساب سازمان‌های بیمه‌گر با مراکز درمانی و داروخانه‌های کشور است. او افزود: کانون هموفیلی ایران معتقد است تداوم این وضعیت ثبات یک ظرفیت بزرگ خودکفایی کشور را در صنعت داروسازی تهدید می‌کند و وضعیت تولیدکنندگان داخلی دیگر هم بهتر از این شرکت نیست. مدیرعامل کانون هموفیلی ایران، تاکید کرد: ما معتقدیم دولت برای حفظ چرخه تأمین دارو باید یارانه‌های حوزه دارو را با حذف دو واسطه مهم یعنی سازمان‌های بیمه‌گر و دانشگاه‌های علوم پزشکی، حداقل تا عادی شدن شرایط کشور عهده‌دار شود. سازمان‌های بیمه‌گر عملاً ظرفیت هدایت درست این بودجه را ندارند.

    

تذکر به شهرداری برای دست نیافتن به درآمد 500 میلیاردی

عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس بودجه 98 ، شهرداری باید تا پایان تیر به درآمد 500 میلیارد ریالی دست می‌یافت که این امر رخ نداد. به گزارش خبرگزاری فارس، مرتضی الویری عضو شورای شهر تهران در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر در باره بودجه 98 شهرداری تهران تذکر داد و اظهار داشت: بر اساس قانونی که تصویب شده باید در مدت زمان مشخصی تکالیفی که بر اساس قانون بودجه به شهرداری محول شده، اجرایی شود. او افزود: بر اساس بندهایی از تبصره 36 قانون بودجه 98 شورای شهر تکالیفی که برعهده شهرداری گذاشته شده باید تا پایان تیر انجام می‌گرفت اما بسیاری از موضوعات محقق نشده است. این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری موظف است با هدف تحقق شعار «تهران، شهر هوشمند» اقداماتی جهت تسهیل برقراری پشتیبانی در حوزه‌های مختلف دیجیتال و تسهیل توسعه کسب و کار دیجیتال را فراهم کند. همچنین بهبود در عرضه خدمات شهری الکترونیک را شاهد باشیم.  الویری گفت: همچنین انجام مطالعات لازم نسبت به احصا منابع نامشهود و داده‌های شهرداری اقدام نشده تا از طریق آن این اطلاعات و منابع با فعالان اقتصادی و اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و از طریق آن پلتفرم اقتصاد دیجیتال شهری و درآمد پایدار حاصل شود و گزارشش را به شورا ارسال نکردند.